lördag 11 april 2009

Utmaning



Dessa kort har jag med i skissutmaningen som finns hos Carina W var med ni också, den håller på till den 19 April.

Till påskkortet har jag använt; Cardstock, papper från Bo Bunny & spillbitar. Jag gjorde eget kakpapper i "vanligt" papper med en Cirkelstans. Äggen klippte jag ut i kartong och målade med Pro Markers och Stardust pennor. Jag har använt mej av Carinas söta kyckling och påskliljorna är också hennes, jag skrev bara ut dem i olika storlekar, målade och klippte ut dem. Blommorna kommer från Prima, i mitten fick dom en prick av Stickles.

Till det andra kortet tog jag Cardstock, papper från K & Company, jag gjorde ett likadant kakpapper även här men det syns det inte mycket av. Vintagebilderna hittade jag på internet, dom limmade jag först upp på en bit kartong innan jag satte dit dom för att de skulle komma upp en bit från underlaget. Även här är det Primablommor, Brads från Reprint, Stickles och så satte jag dit små "pärlor" av Liquid Pearls & en bit Magic Mesh. Stämpeln som jag satte dit i nedre vänstra hörnet kommer från Stämpelboden.


Free Signature Generator

Free Signature Generator

16 kommentarer:

Carina sa...

Hej,Lena!
Nu ligger dina bidrag i min blogg!


GLAD PÅSK!

Pernol sa...

Jättefina kort!! Vad är det där rutnätet (på understa kortet) för något och var har du köpt det?
kramar
Pernilla

Carina sa...

Så fina kort!! Smart att göra eget kakpapper.... ;-) Har själv suttit och pysslat en stund med ett litet album jag håller på med. Ha en trevlig fortsättning på kvällen!
Kramar från mig!

Annica H sa...

Åh vilka fina kort du har gjort! :)
Det understa blir min favvis! I love vintage...
Kram Annica H

Anonym sa...

Vilka fina kort! Håller med Annica om att det understa är en favorit, även till mig! Gillar oxå vintage och färgkombon är jättefint!
Vet du, nu är lo´n på kära mor färdig, har pysslat med den nu ikväll/inatt, hehe! Ska fota den imorrn i dagsljus. Det är för mycket som står upp på den för att scanningen ska bli bra, så fota blir nog bäst denna gången.
Idag satt vi upp den sista hyllan i data/scraprummet och den hamnade på väggen bakom datorn. Enkel hylla med träkonsoler och 3 ganska djupa hyllplan så där ryms mycket. Har t.o.m fått en plats för alla kort som jag fått av dig och av andra goa vänner så nu kan jag kika på dem varje gång jag sitter vid datorn eller scrappar, mycket bra för inspirationen. :-) Den väggen ska jag nog fota imorrn så du kan få se hur det blev.
Imorrn eller på måndag ska jag för första gången hälsa på en gemensam vän till oss, ska bli sååå kul, längtar! Du får inte veta vem ännu, men du vet nog ändå skulle jag tro, hehe!!!
Stora påskkramar till dig från din vän Susanne (nattugglan)!
Hoppas att du haft/har en underbar påsk och att ni har soligt och varmt hos dig!

Lene sa...

Härliga kort lena! Får se om jag hinnar vara med i carinas utmaning!
Må gott vännen!
Kram lene

Kamilla sa...

Vilka underbara kort du har gjort!!
Sååå fina :D och vad snyggt det blev med meshen!
Kram kram och ha en fortsatt trevlig påsk :D

Anonym sa...

Hej vännen min! Ville bara tala om att jag äntligen fick lo'n på min mor klar igår och att den finns att kika på i min blogg, du har ju fått vänta så länge! ;-)
God fortsättning på påsken!

1000 kramar till dig trollvännen!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig min goa underbara vän och en riktigt trevlig fortsättning på påsken hoppas den har varit bra för dig:) Å vad kul du tävlar med det påsk kortet som jag fick hoppas du vinner:) Det har varit en helt ok påsk för mig tack har fått med mig två jättetrevliga middagar så det är jag glad för:) I går hade jag en jobbig dag men när man har fått haft så himla trevligt innan så gör det inget:) Jag är redan tjock och påsken har inte hjälpt till tyvärr har nog ätet allt för mycket god mat så nu blir det till att snåla igen så är det:) Jag är nu klar med din present också, så den går väl i väg på onsdag för då ska jag till Smärtkliniken igen:) Det är inget stort men hoppas du kommer tycka om ändå:) TACK SNÄLLA GOA DU FÖR ALLA FYRA KOMMENTARER PÅ MIN BLOGG DU ÄR JO FÖR SNÄLL OCH GOD:) Ta hand om dig och hoppas du får en jättetrevlig dag, tusen tusen kramis till dig min vän från din lilla vän Inger

Inger Harding sa...

Kjempefine kort du har gjort Lena!!!
Vintage-kortet er veldig stilig, og påske-kortet er supersøtt :)
Ha en fin kveld!

klemmer :)

Camilla sa...

Jättefina kort du gjort! Jag gillar de prickiga blommorna, kanonfint vintagekort!
Kan du tänka dig jag har inte pysslat något alls på hela Påsken! Men desto mer sugen lär jag ju vara tills på lördag då Oscarsscrappen går av staplen!
Lycka till nu i tävlingen, må bäste kvinna vinna, dvs du... :o)
Ha det gott!
Kramisar
Camilla

anki sa...

tranor är ett säkert vår tecken tror jag.. ok, jag hade lite bråttom visst när jag skrev länken, tack för påpekandet... :-)

ha en skön kväll

Maria sa...

Åh villka underbara kort. Gillar de med vintagebilderna mycke. Det verkar vara en kul skissutmaning. håller tummarna för dej.
Kram Maria

Karina sa...

Hejsan vännen. Hoppas att allt är bra med dig så här efter påsk. Här är allt finfint. Postade korten till swapen idag så nu längtar jag efter era. Ska fixa med middagen nu för mannen kommer hem snart. Kramar Karina

Lene sa...

hej vännen!
Swapen kom idag och de var såååå snygga kort allihopa! jättekul. Jag lägger den på lådan när jag går till jobbet.
Ser fram emot nästa omgång!
Kramizar från Lene

Eva sa...

Jättefina kort!
Grattis till dig Lena!
Läs här i bloggen
http://hobbyochhantverk.blogspot.com/2009/03/en-enkel-beskrivning-hur-du-gor-ett.html