fredag 4 november 2011

Vintage julkort

Då var det dags igen för ett nytt julkort, ett till i vintagestil, jag har fått dille på dom korten nu, hi hi. ;-)
Tycker just nu att dom är sååååå himla roliga att göra. :-)
När jag uppdaterar nästa gång vet jag inte, jag har en del saker på gång men allt går i halvfart nu pga. förkylningen. Jag orkar inte göra så mycket varje gång jag sätter mig ner för att pyssla, men det går framåt iaf. och det som blir gjort blir gjort, resten får vänta. Tack och lov så är det några veckor kvar än tills julkorten ska skickas, för jag har många kvar än som jag måste göra. Insidan är inte riktigt klar än på detta kort, men jag visar det som är färdigt iaf. Papperen är Inkidos, notpapperet har jag köpt av Mita, Altheas mix spetsen är också därifrån tyvärr är båda slut hos Mita men hon har mycket annat fint kvar så gör ett besök och fynda nu när hon har 70% och dessutom fri frakt hela denna månad, minsta order för att få gratis frakt är 100 kr. Det fina motivet har jag skrivit ut från nätet, men vart jag hittade det har jag tyvärr glömt. Jag lyckas inte hitta just detta, men HÄR finns också fina julmotiv. (kanske det var hos henne jag hittade mina bilder?)


one of the insides of the card...


I would like to enter this card into the following challenges:

V is for vintage. / Vintage tema
jingle all the way to christmas challenge / Jultema
Challenge-20 'christmas' / Jultema
Cutesy projects / Söta projekt
Challenges week # 155 No sentiments / Ingen text
(jag chansar att det inte gör nåt om det är på själva motivet)
Challenge-123-food-and-drink / mat och dryck
Bows / Rosetter
Anything goes / Allt går
Cold & frosty / Kallt och frostigt



Jag vill önska dig en riktigt trevlig helg! :-) 
I want to wish you a very nice weekend! :-)


25 kommentarer:

Frida sa...

Jättemysiga kort! Vintage är ju så fint! =)
Hoppas du mår bättre snart!
Kram Frida

Lena sa...

Hejsan Lena!
Som du vet så gillar jag vitagestilen. Så du förstår att jag gillar ditt kort. Det är verkligen supersnyggt. Krya På Dig. Lycka Till i tävlingarna. Ha en mysig helg. Kram Lena

WencheP sa...

Kjempekoselige julekort. Fikk nesten litt julestemning jeg nå selv om vi ikke har noe snø ute...

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. Godt å høre at sokkene kom vel fram og at de varmer godt, jeg skal hilse min mormor, hun blir nok glad for å høre det!

God helg.

-Wenche

CARLA PREDIGER sa...

Great card! Nice vintage look. Thanks for joining us at Christmas Inspirations challenges. Hope you will play again next fortnight.

Marita Johansson sa...

Underbart julkort
Trevlig helg

onkis sa...

Vilka fina kort,
mysiga bilder.
Ha en trevlig helg.
Kram!

Christel sa...

Beautiful cards! Really cute!
Thanks for playing with us at Charisma cardz this week.
Christel

Katja/MezzaNotte sa...

Fin fina kort!! Hoppas du kurerar di snart!

Anonym sa...

Gorgeous card, Thanks for coming to join us at ABC Christmas Challenge for our Vintage Challenge, I hope you can come play again soon you can enter as many times as you like per challenge, hugs Samantha :0)

Gram's Treasures sa...

Adorable, inside and out! Thanks for joining our challenge this week at Charisma.
Joyce xx

Debs sa...

Gorgeous vintage Christmas card.
Thanks for playing along with us at MAWTT and Charisma with us this week.
Good luck.
Debs xx

Shell Shearer Swinscoe sa...

Perfectly vintage! Great creation!

Thank you for sharing with us at MAWTT this week, good luck!
Hugs Shell xx

Katarina sa...

Jättefint julkort. Trevlig helg. Kramar Katarina

Lisbet sa...

Voj, voj, hoppas du snart slipper din förkylning! Kortet är jättefint!
Hoppas du också har en skön helg!
kram

Lisbet sa...

Nu blev jag din följare, glömde jag säga... :)

Lisa-olsi sa...

Riktigt fina kort,
mysfaktor på dom :)
Lycka till!
Hoppas du får en bra
fortsättning på helgen.
Kram

Margareta sa...

Oj så mycket vackert och intressant du hunnit med sen jag sist hade tid att titta in! (har varit på vift igen)
Ljuvliga vintagejulkort, grattiskort och tändsticksaskar - här flödar kreativiteten ska jag säga!!!
Hoppas du snart slipper din förkylning - men hur mycket ska det inte då bli pysslat!?! ;o)
Kram på dig!!!

Anonym sa...

Pretty cards. Thanks for joining in with the Jingle All The Way To Christmas challenge at the Ribbon Girl blog. Andrea xx

Lisa sa...

Vilket härligt kort Lena! Så mycket fint att se på. Tack för att du skapar med oss på Papertake Weekly :)

Carina sa...

Jättefint kort. Hoppas du har det bra kram

Magali sa...

Marvelous work. Just perfect. Thanks for joining us at Christmas Inspirations this fortnight. Hope you will play again next challenge.

Lena sa...

Stunning card!! I love vintage look you used and bow detail!
Thanks for joining us at Christmas Inspirations challenges.
I hope see you again!!
Hugs,
Lena

Unknown sa...

Thanks so much for sharing your gorgeous card with us at Charisma this challenge.

Lisa x

Carissa sa...

Lovely vintage creation.Thanks for joining us on the ABC Christmas Challenge. Carissa

Denise Sebold Esteves sa...

So beautiful!!

Thanks for joining us at Christmas Inspirations challenges.

Hugs

Denise