onsdag 2 november 2011

Jultomten med fult skägg / Santa

Ja men nog har han ett hiskeligt fult skägg? tomten på detta kort, det tycker då jag i alla fall. ha ha :-D 
Detta julkort är mitt 20 julkort i ordningen och det är gjort i vintagestil, jag hoppas det syns att det ska föreställa det och att jag fått till vintagestilen skapligt iaf. jag är ju inte så hemma på det än, men övning ger färdighet som det heter. hihi ;-) 
Papperet är Bo Bunnys från förra året, det är även dekorationen nere i vänstra hörnet och tomtemotivet, snöflingorna är köpt för flera år sen på panduro, och dom är mitt val denna gång till sketchandstash utmaningen, där man ska ha med något försummat eller något nytt material på sitt kort.
Nu ska jag försöka kurera mig från förkylningen jag har fått, ha det så bra alla och hoppas att ni är friska och krya! :-)



I would like to enter this card into the following challenges:

http://abcchristmaschallenge.blogspot.com
V-is-for-vintage. / Vintage utmaning.
http://sketchandstashchallenge.blogspot.com
# 73 Sketch challenges / Skiss utmaning.
My neglected stach is the snowflakes, they are several years old, and I always forget to use them on my cards.
http://ribbongirls.blogspot.com
Jingle all the way to christmas challenge. / Jultema.
http://lothiancrafts.blogspot.com
challenge-20. 'christmas' / Jultema.
http://www.charismacardz.blogspot.com
# 43 Anything goes / Allt går bra.


Tack för besöket! / Thanks for the visit!

21 kommentarer:

Lena sa...

Hejsan Lena!
Nu har du fått till en tio poängare! Detta kort gillar jag skarpt. Tomten är så fin och du har verkligen lyckats få vintagekänsla i det. Krya på dig. Kram Lena

Nina sa...

Ett härligt kort med mycket vintagekänsla, superfint.Kram Nina

onkis sa...

Fint kort,du har fått in vintagekänlan jättebra!
Kram!

bili sa...

Vackert julkort, snyggt upplagt och fint papper. kram bibbi

Gertrud sa...

Visst är det vintagestil på kortet. Tomten är nog lite gammal och då blir nog skägget lite tovigt :))
Men jag tycker då har fått till det superbra. Krya på dig, kram Gertrud

Anne sa...

Så flott vintage kort, herlig med snøkrystallpynt og fine farger. :)

Lothian Crafts sa...

Lovely traditional christmas card. Thanks for joining our challenge. Elaine

Michelle Short sa...

Lovely traditional card, love the image

Thanks for joining us at Sketch N Stash

Michelle x

Unknown sa...

Helt fantastiskt, verkligen så fint.
Kram Elin

McCrafty's Cards sa...

Gorgeous card, I like the image, Thanks for joining in with us at Sketch N Stash.
Kevin xx

Katarina sa...

Underbart kort som du lyckats med. Kram Katarina

pojjo sa...

super snyggt kort och tomten är ju söt *ler*

Lene sa...

Hej Lena vännen!
Underbart kort du gjort! Så duktig du är att delta i tävlingar! Jag trodde jag skulle få tid när jag blev pensionär... men inte än!
Denna vecka är det höstlov och barnbarnen är här, blir ingen pyssel då. Just nu tittar de på barnprogram!
Ha en trevlig helg!
Kram lene

Ann-Charlotte's blogg sa...

Underbart kort med fin vintagekänsla.
Krya på dig!!
Kramar Ann-Charlotte

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

kortet är bara sååå fint
kram
Agneta

Carina sa...

Jättefint kort. Kram

Anneli sa...

Men åååh vilka underbara kort!!
Kraaaaam Anneli

Åsa sa...

Hej Lena-vännen!
Var inne hos dig igårkväll och såg ditt underbara kort (tycker inte ens skägget är fult! ♥) och blev tydligen så sugen på att prova själv att jag inte ens lämnade någon kommentar till dig! :O Trodde jag gjort det innan jag började själv! Önskar dig massor med lycka till i utmaningarna för kortet är helt underbart juligt och allt matchar och är så snyggt! ♥ Ska försöka komma vidare på mitt nu och hoppas jag hinner.
Hoppas du har det så bra och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa

Anonym sa...

Just love this vintage jolly old ST Nick! lovely card, Thanks for coming to join us at ABC Christmas Challenge for our Vintage Challenge, I hope you can come play again soon you can enter as many times as you like per challenge, hugs Samantha :0)

Helen sa...

Beautiful card - what a jolly Santa!
Thanks for joining us at the ABC Christmas Challenge!
Helen x

Delphine sa...

Gorgeous card, Lena! I love your image! Thanks for joining us at ABC Christmas and good luck! Delphine xx