fredag 11 november 2011

Djur och natur

Nu är jag äntligen lite bättre i förkylningen förutom den envisa rethostan som hänger kvar, och den tar på krafterna vill jag lova, jag hostar tills jag nästan kr-ks blää! Men det blir säkert bättre snart det med, gubben är också lika som mig så jag gissar att det är nåt som följer med denna förkylning. 
Denna vecka så är julkorts-utmaningen hos Altheas mix med temat "djur och natur" med en hint om jul eller vinter på något sätt. Jättekul tema tyckter jag, för nu fick hjärnan jobba lite extra och det kan den gott få göra lite då och då. hihi ;-) Jag tycker detta papper passar så bra till temat, det är ett gammalt Maja design men lika fint för det, det finns faktiskt kvar hos Mita om du blir sugen på några så ta en titt i butiken, hon har mycket fint kvar där. Tyvärr blev fotot för mörkt så jag måste få det ljusare med redigering och då blev det för blekt i färgerna istället, färgerna är klarare och finare i verkligheten. :-) 
Jag stämplade ett par granar med en Inkido stämpel (köpt hos Mita till förra julen) och med distressdynan 'peeled paint', jag tänkte att granarna skulle se frostiga ut så jag tog på stickles på dom men det vart inte så bra som jag trodde det skulle bli. :-( Jag stansade ut en gran med en Nellie Snellen die och satte fåglar och texten god jul i den och ett par fåglar i dom andra granarna också. Fåglarna och texten kommer från Karen Maries sortiment från panduro. 
På granen och under granarna så la jag dit snö med en snöpenna som jag fått i present förra året, tack så mycket vännen! :-) 
Med den pennan så ritar man sakta dit "snön" sen värmer man med en embossingfön och färgen höjer sig! :o 
Sen är det bara ett par renar, utstansade med en Marianne design dies och en liten cirkel med texten "sending you all my love at christmastime" Jag chalkade kanten med distressdynan och sprayade cirkeln med en mist. Cirkeln är en freebie från en Engelsk tjej som heter Annette HÄR hittar du hennes freebee, där ser du också bättre hur den ser ut eftersom misten blänker och döljer en del av texten. Och HÄR hittar du Annettes blogg, titta in där, hon gör så mycket fint. :-) 


Insidan av kortet / Inside of the card 


Nu vill jag önska dig en underbar helg, ha det så bra! :-)
Now I want to wish you a wonderful weekend, have a good time! :-)

21 kommentarer:

onkis sa...

Härligt julkort både på ut & insidan.
Hoppas verkligen att både du och gubben snart mår bättre.
Kramiz!!

Lisa-olsi sa...

Juligt och fint kort,
jag gillar dom pappren :)
Hoppas du och gubben blir
friska och krya fort.
Ha en trevlig helg.
Kram Lisa

Christina V. sa...

Lovely card Lena! So nice colours and papers, like it comes from a storybook! I hope you get well soon! Take care drink tea and eat honey!

Åsa sa...

Vilket juligt julkort du har gjort vännen! Tycker det blev jättefint med glittret i julgranarna också och ja, allt är supersnyggt... tycker du är så duktig och bra på att få en riktig julkänsla i dina kort och dessutom sååå snygga insidor.
Hoppas så du kryar på dig nu så du snart får hämta krafterna och bara må bättre igen.
Hade tänkt vara med i samma utmaning hos Altheas men dagarna går och jag har inte kommit igång. Ja, det ger sig. Blir så inspirerad av ditt kort så får se om jag kommer igång.
Önskar dig en trevlig helg och hoppas du kryar på dig så mycket du bara kan! ♥♥♥
Massor med kramar
Åsa

Margareta sa...

Jättefint julkort - som vanligt hos dig!!!
Ha en härlig helg nu Lena! Hoppas du snart är helt frisk och kry igen! Kram!

Unknown sa...

Jättehärligt kort, pappret har jag med hemma och tycker det är så mysigt.
Skönt att du är bättre från förkylningen, men som sagt det värsta är väl att hostan dröjer sig kvar..
Ha en bra lördag / Kram kram

Marita Johansson sa...

Ett underbart fint julkort.
Krya på er
Trevlig helg

Annette sa...

Wow Lena, Your card is lovely, I love all the shine and glitter. Thank you so much for emailing me to let me know you'd use my freebie sentiment, it looks fab on such a lovely card. And thank you also sooooo much for the lovely complements in your post. You're a sweetie. Annette xx

Lena sa...

Hejsan Lena vännen!

det är ett ljuvligt vackert julkort du har gjort. Jag gillar allt glitter. Det blir så snyggt och pappret du använt är verkligen fint. Hoppas ni slipper den eländiga hostan snart. Kram Lena

Ann-Charlotte's blogg sa...

Härligt julkort Lena lika fint på insidan som utsidan!
Kramar

Outi sa...

Ett härligt kort med mycket julstämning. Fina detaljer! Hoppas nu att du snart kryar på dig.

Kramar Outi

Carina sa...

Jättefint julkort du gjort. Krya på er båda två. Kramar

Katarina sa...

Fint julkort. skönt att du börjar bli bättre i förkylningen. Ha det bra. Kramar Katarina

Pernol sa...

Jättefint kort! Jag gillar renarna. Papperen är så fina.

Men, stackars er! Inte kul att vara förkyld. Att hosta tills man kräks vet jag allt om. Fy bubblan!

Krya på dig!
Ha en mysig söndag!
kramis Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Mycket snyggt och valarbetar kort min kära vän:)
Gillar detaljerna som du har fått med på kortet:)

Tusen tack snälla du för orden om min skatt kista:)
Skatt kistan blev mycket uppskattad så jag är jätteglad och jättenöjd :)

Hoppas du mår bättre och inte är helt ihjäl din stackare!!!!!

Hoppas att din söndag och veckan som kommer blir mycket bra för dig:) Ha det bäst :)

Massor med krya på dig kramar från lilla vännen Inger ♥:)

Unknown sa...

Ett jätte fint julkort.
Kram Elin

Lene sa...

hej lena vännen!
Ett jätte fint julkort!
Så skönt att du börjar bli bättre!
ha en bra dag och var rädd om dig1
Kram lene

Lisbet sa...

Hoppas du snart är riktigt frisk och kry.

Fina kort gör du!
En sådan snöpenna skulle jag gärna ha :)

Sköt om dej bra!
kram

Åsa sa...

Hej igen vännen!
Tittar bara in för att önska dig en bra vecka. Hoppas du mår så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund. ♥
Var borta själv igår och tog ut mig men var så roligt. Ja, bara erkänna att jag skulle gått efter bara en stund men blir så sällan vi träffar någon. Hur som helst så är det ju bara en vecka kvar på 30+ så jag ska försöka vila så mycket jag kan men ska titta in till Mita nu och se vad denna veckas utmaning är. Blev inte att jag var med förra veckan men gjorde ett och ett halvt försök som strandade i att jag var för trött igårkväll. Tur man får en ny chans denna vecka! :)
Massor med kramar
Åsa

Lilla Pyssel Inger sa...

Tittar in och vill säga att jag tänker på dig och vill lämna kvar ett STORT FÅNG med KRAMAR till dig ♥:)

Ha det bäst och kramarna är från mig din lilla vän Inger♥:)

Angelica sa...

Länge sedan jag tittade in och jag har visst missat en massa fint.. Underbara julkort med vintagebilder! Och jag gillar verkligen Stigs födelsedagskort. Måste se till att titta in oftare :) Och tack för länken!
Ha det bra!