lördag 19 november 2011

"Julstämpel" - enkelt men effektfullt

Så som rubriken lyder så är temat i Mitas utmaning denna vecka. Är du också med i den? Om inte ska du få adressen dit HÄR så att du också kan hänga på, det är ju forfarande några veckor kvar att göra julkort på, så några till hinner vi göra, som tur är.
Mitt kort är deffenetivt enkelt men om det är så effektfullt vet det sjutton. ;-)
Jag har i alla fall försökt att göra det effektfullt med julstämpeln från Reprint som jag varm embossat med rött, glittrigt embossingpulver. Jag kallembossade den vita cardstocken med en Tim Holtz embossingplates, jag gillar ju snögubbar, så denna föll jag pladask inför till förra julen.
På kortet har jag använt dom fina banden i rött och grönt som jag fick i vinsten från Mita och även en av dom jättefina röda bradsen, den glittrar så fint i toppen på "granen". Så dekorerade jag bara med ett par snöflingor i metall, tyckte det fick räcka när kortet skulle vara enkelt. Stämpeln köpte jag förresten hos Mita till förra julen också, om jag nu inte minns fel så det var ännu förra julen. Äh strunt samma, den är fin och det är huvudsaken. :-)



Glöm inte min utlottning, du hittar en länk dit i sidbaren till höger.
Välkommen att delta, den är öppen för alla! :-)
Det var allt från mig idag.
Ha en jättetrevlig lördagskväll och söndag! :-)

12 kommentarer:

onkis sa...

Ett effektfullt & stämmningsfullt kort.
Jättefint!
Kram.

Lena sa...

Hejsan Lena!
visst är ditt kort effektfullt. Man kan "ana" den glittrande stämpelgranen. Tillsammans med vackra band, snögubbe och snöflingor, så är det väldigt vackert. Ha en bra helg. Kram Lena

bili sa...

Mysigt julkort med adetaljer som hör vinter och jul till :) Önskar dej också en fortsatt trevlig helg. kram bibbi

Pernol sa...

Det blev ju effektfullt! Snyggt med den embossade granen.

Här snöade det inatt. Det var ett tunt täcke av snö på marken när jag vaknade imorse. Sen på eftermiddagen kom det snöflingor dalande ner. Nu regnar det.

Ha en fortsatt härlig söndag!
kramis Pernilla

Gertrud sa...

Ett fint rent kort med detaljer som sticker ut. Gillar granen, som glittrar. Kram Gertrud

Marita Johansson sa...

Enkelt och fint
Ha en underbar vecka
Kramis

Unknown sa...

Så snyggt.
Kram Elin

Margareta sa...

Åååh så läckert!! Du kan du!!!
På onsdag tar jag min Nikon o åker t Nepal -WOW! håll tummarna!!
Ha en skön vecka! Kram!!

Lene sa...

hej Lena vännen!Så härligt kort och visst är det effektfullt när stämpeln är i centrum. Jag gillar ditt kort jättemycket!
Hoppas du börjar bli bättre i din arm?! Min är heltokig idag, blir jobbigt när man går och armen hänger. Blir ju så på en julmarknad1
Massor av kramar från Lene

Lisan sa...

jag håller med dig. Snögubbar är toppen. Nog det bästa bland alla julsaker tror jag.. Ditt kort är jätte fint. jag har strul till o från med internet och är borta härifrån till o från. Men nu håller vi tummarna på att allt ska fungera igen. Kramis Lisan

Lisa-olsi sa...

Mysigt kort, alltid
gulligt med snögubbar :)
Ha det gott!
Kram Lisa

Katarina sa...

Jäätefint juligt kort och ja, snögubbar är fina. Kram Katarina