lördag 13 augusti 2011

Veckans DT kort: Kondoleanskort

Äntligen är DT kortet för Altheas mix klart, jag fick än en gång göra ett kondoleanskort som ska skickas från syrran och mig.
Det är inte de lättaste korten att göra men det är ett mycket viktigt kort att skicka till dom anhöriga.
Min systerdotters svärmor har avlidit i cancer, jag har träffat dom en gång när dom var här i Sverige och dom var verkligen underbart trevliga människor både svärmor och svärfar till min systerdotter. Men nu finns som sagt inte svärmor mer, så min syster och jag vill skicka ett kort till hela familjen i Nya Zeeland för att visa vårt deltagande. I Nya Zeeland så har inte färgerna lika stor betydelse vid såna här tillfällen som dom har här hos oss i detta land. Jag har använt samma dikt som förra gången jag gjorde ett sånt här kort, just för att jag tycker den är så vacker. Dikten har jag översatt med hjälp av en internet sida som heter översätt.net sen har min systerdotter redigerat texten, hon är mycket bättre än mig på det, dessutom är hon ju van att använda sig av engelska språket när hon är gift med en engelskspråkig man. Kortet har jag färgat in med distressdyna 'chipped sapphire', jag har stämplat med en swirl och fjärilar i olika storlekar, stansat ut fåglar och fjärilar och satt på ett vitt organza band, två vita pärlor, vita rosor & blad på kortet, det är allt. På insidan har jag skrivit en hälsning från oss och satt dit dikten som är utskriven på gubbens dator. Så här ser kortet ut när det blev färdigt...







Ha en fortsatt jättetrevlig helg. :-)


14 kommentarer:

onkis sa...

Du är verkligen duktig på att göra kort,
detta gillar jag,fina blåa färger !

Marita Johansson sa...

Ett riktigt fint kort

Unknown sa...

Så underbaart, bara älskar fjärilar.
Kram Elin

Åsa sa...

Hej Lena-vännen!
Är så sorgligt när någon går bort men du har fått till ett väldigt vackert kondoleanskort. Tycker om den blåa färgerna du använder... blev så mycket mjukare än bara svart och vitt. Sedan är du ju helt otroligt duktig på att göra vackra sidor... tycker själv det är roligt att försöka men kommer inte i närheten av dina... fjärilarna är vackra och så läckert du har färglagt "ramen" inuti med det vågmönstrade och sedan den vackra swirlen du haft i yttreramen, texterna är så vackra och ja, du har verkligen lyckats.
Tycker din blogg är så fin, har njutit mycket av den i sommar, men visst är det så att man till slut vill ha något nytt ändå. Jag har ju ändrat mitt namn och ja, det är kul med lite nytt. Ska försöka få till ett nytt foto på mig med men det måste vara något fel på kameran och nu menar jag inte på själva kameran utan det blir något konstigt när man tar foto på mig just nu... ser bara så rolig ut på alla kort så har lagt ner det just nu. Ibland går det bara troll i saker här... hi hi...
Tre saker till öde ö ja, smart du är som lämnade katterna hemma, det hade ju våra också gillat bäst tror jag. :) Och båten hade jag ju inte tänkt på heller, men hade nog klarat mig på glass ett tag. :D Hur som helst så går det framåt för mig med mitt bidrag till din utmaning och hoppas kunna visa det näsata vecka. Såg du att jag hoppade på din "100 alster innan jag handlar" nästa gång... ja, vi får se hur många jag kommer upp i men ett ärligt försök ska jag göra i alla fall. :)
Om du undrar varför jag lämna mina inlägg hos dig som anonym är det för jag får inte rätt på det, ibland funkar det som Lena läst att man kan göra och klicka ur markeringen i rutan men inte alltid för mig. Bara så du vet... :)
Ha en fortsatt mysig helg, hoppas du har det så bra du bara kan och får en skön söndag!
Här är det mulet, Bamse är gosig och ja, blir nog hemmagjord pizza till lunch idag... sämre kan man ju ha det när det är inplanerat en liten pysselstund senare idag! ;)
Massor med kramar till dig!
Åsa/Busan

Lena sa...

Hejsan Lena!
Blått och vitt och en massa swirls och fjärilar. Så mycket vackrare kan det inte bli. Gillar ditt kort massor. Sorg hör ju livet till det med och dessa kort känns allt lite tunga att göra. Men du har lyckats så bra. Ha en go dag. Kram Lena

Annelie sa...

Ett väldigt vackert kondoleanskort!
Kram Annelie

Lene sa...

hej kära vännen!
Ett underbart kort! Håller med dig att dessa kort är väldigt svåra att göra!
Kul jag har också tänkt vara med i 100 alster utan att handla, måste bara handla på mig lite papper för de är nästan slut, annars blir det bara att jag fuskar!
Har tänkt att börja den 1/9
Ha det gott vännen!
Kram lene

smuulan sa...

Mycket vackert kort! Har aldrig gjort ett kondoleanskort, men jag tänker mig att det är supersvårt, det får ju liksom inte bli fel. Du har lyckats superbra!
Kramar!

pojjo sa...

Åh så vackert kort... det är aldrig lätt göra kondoleanskort.. men du har lyckts jätte bra

Margareta sa...

Ett otroligt vackert kort som säkert gläder dem som får det - mitt i sorgen!!!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Ett mycket vackert och stilfullt kort så passande och bra gjort av dig:) Du ska verkligen vara stolt över detta, mycket bra jobbat:)

Tack till ditt grattis till min son:)

Grillfesten blev mycket lyckad, min sons bästa kompis från tiden han bodde här kom och överraskade honom. Det blev en mycket lyckad och trevlig överraskning för honom.

Jag har haft helt underbara dagar med mina nära och kära:) Har helt å hållit prioriterat tiden med dom. Vet jo inte när vi ses och träffas igen nästa gång!
Har fått så många underbara bilder som jag kan titta på och även minnen. Har haft det helt toppen med lilltjejen och resten av familjen:) Det har varit super mysigt

Nu ska jag titta runt här på allt det underbara du har lagt ut under tiden som jag har varit borta och njuta av allt ögongodis som du bjuder på:)

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla vännen Inger:)

Snabbscrapparen sa...

Ditt kort är gråtvackert på ett väldig positivt sätt! Det vita mot det blå på framsidan är så vackert. Tack för dina vänliga ord!

Angelica sa...

Vackert med en känsla av hopp!!
Färgerna passade ju jättebra!
Kul med en hälsingebloggare, hälsningar från en scrappande Hudiksvallsbo!

Ha det bra!

Lisa-olsi sa...

Jättefina kort,
så söta fåglar :)
Ha det gott!
Kram Lisa