fredag 12 augusti 2011

Ett par layouter så länge

Hejsan!
Jag tänkte visa er ett par layouter så länge tills mitt DT alster är klart, gubben har fått hem sin dator så nu ska det inte dröja länge tills det är klart. Nu kan jag ju äntligen skriva ut dikten. :-)
Tusen tack vill jag säga till killen som gjorde underverk med gubbens PC! :-) Tror den gossen ska få ta sig an min dator också om han har lust, så funkar den förhoppningsvis bättre sen.
Här är foton från svärfars 70 års dag för två år sedan, titeln på den andra LO´n är svår att se, men det står "älskade pappsen". Det är nämligen så att jag kallar min svärfar för pappsen så det ordet ville jag ha med på denna LO. På första LO´n är det min svärfars sambo och hennes son + min gubbe som är på fotona. På den andra Lo´n är det bara svärfar. Papperen och dekorationerna kommer alla från Prima, ja förresten allt utom bokstavsstickersen och band & spets.




Sen har jag efter noga övervägande bestämt mig för att göra 100 alster innan jag jag handlar nåt igen. Det är inte klokt så mycket det samlats ihop under åren, jag måste minska ner papperbergen m.fl. berg. ;-) Så om inte annat så kanske gubben blir lite gladare iaf. när det blir lättare att ta sig fram i rummet där jag förvarar allt. Just nu ser det inte klokt ut där, (huvva vilken röra) man vill bara stänga dörren till rummet när man får besökare. Ha ha :-D
Lite egna regler har jag, annars kommer detta aldrig att fungera för mig. ;-) Jag får köpa:
Förbrukningsmaterial som jag behöver till att göra det jag vill, om det som jag har inte passar eller tar slut. Papper från Maja design, fina mönsterpapper till jul från olika tillverkare och CS kommer jag att köpa om det skulle behövas. Likaså kanske jag behöver lite olika dekorationer, osv. osv. Men jag får absolut inte köpa något onödigt. Lite sträng måste jag vara mot mig själv, tycker ni inte? hihi ;-)

Ha det så jättebra och ha en supertrevlig helg. :-)
Titta gärna in någon gång i helgen om du har lust, så hoppas jag att mitt DT alster finns här då.


 

6 kommentarer:

Lena sa...

Vilka härliga LOs du har gjort. Verkligen färggranna och sommarlika. Ja, man blir glad av att se dom. Snyggt Lena!

Det är inte fel att sätta köpstopp. Ska ta en funderare på om jag ska haka på dig. Lycka till med ditt icke handlande. Inget onödigt nu Lena, ha,ha. Ha en trevlig helg. Kram Lena

onkis sa...

Vilka fina Lo:s du har gjort,va fint och kalla sin svärfar för pappsen..
Finns det onödiga saker och köpa till denna hobby ;)
Ha en trevlig helg!

Gertrud sa...

Så fina LO,s, jättefina papper. Ja du, vi skulle nog alla ha lite köpstopp. Pappersmani lider jag av, så där sätter jag nog lite stopp nu för ett tag, eller...:) Ha det gott, kram Gertrud

Anonym sa...

Hej Lena-vännen!
Dessa LO:s du gjort, ja, du vet ju att jag har noll koll och inte har gjort någon än, men jag tycker dessa du gjort är så kärleksfulla... tycker du har lyckats! ♥
Blir så glad när jag läser att du ska göra 100 alster innan du köper något onödigt för jag känner jag behöver detsamma. Behöver hålla igen efter att vi köpt nytt här hemma ju, så passar bra här med. Går ju att göra pyssel med enklare saker ett tag om det är för en god sak. Och vi kommer nog inte göra om fler gånger, en gång räcker för oss. :) Kommer inte kännas så ensamt om vi är några fler ju och kan peppa varandra lite... :)
Ha det så bra du bara kan, hoppas du får en trevlig helg och hoppas du har det så bra du bara kan och kryar på dig... är armen bättre än!?! Hoppas du är rädd om dig! Ska bli jättekul att se ditt nya DT-alster! :)
Massor med kramar till dig!
Åsa

Margareta sa...

Fina LO kring din pappas dag - blir ett fint minne!
Köpstopp är nog inte så dumt! Åsa och jag har rensat en del - det blir allt en hel del "onödigt", som man upptäcker att man inte använder. Nu tar vi det till scraploppis, så kan nån annan få glädje av det. Det är väl en god ide!

Lisa-olsi sa...

Fina LO:s, gillar färgerna på dom.
Köpstopp skulle aldrig funka för mig,
sen måste man ju tänka på dom som ska
leva på vårat handlande (försvarstal, fniss :)

Ha det!
Kram