fredag 26 augusti 2011

Tre små DT-kort

Denna vecka har jag gjort tre små kort som DT alster, dom är både enkla och snabba att göra.
Ändå har jag inte hunnit göra dom helt färdiga, lite på insidorna fattas, det beror på att jag haft en hel del annat att stå i denna veckan men jag vill ändå lägga ut dom nu för jag tror inte jag hinner få dom klara ändå under denna veckan.
Dessa kort får jag göra färdiga sen innan jag skickar iväg dom.
Det första kortet heter "Criss Cross" och är 10 x 10 cm.
Det andra kortet (det som är till vänster på andra bilden) heter "Gift card holder" är ca 8,5 x 13,5 cm.  (mått på mitt kort)
Och det tredje och sista kortet heter "Flap card" (till höger på andra bilden) är ca 9 x 11 cm.
Klicka på kortens namn så kommer du till en beskrivning på hur du gör kortet.
Det andra kortet alltså Gift card holder, blir pyttelitet om du följer beskrivningen, jag ändrade på måtten och gjorde ett något större kort. Det rekomenderar jag dig att göra också, annars får du inte plats med ens en liten tag i kortet. Jag började med en bit papper i storleken 13 x 22 cm, så bigade jag vid 7,8 cm och vid 16,2 cm.
Allt material som jag har använt kommer från Altheas mix, mönsterpapperen är Majadesign och detta papper med lila rosor tycker jag är underbart vackert! :)
Skynda er in i web butiken och handla av Mita medans det finns något kvar av hennes utförsäljning,
hon har ju 50 % på ALLT nu, så passa på! :-)

Criss Cross 

Framsidorna på Gift card holder och Flap card

Insidan på Gift card holder

Insidan på Flap card


Jag önskar dig som tittar in en jättetrevlig helg! :-)


18 kommentarer:

onkis sa...

Vilka fina kort du har gjort!!
Härligt när dom går i samma färgtoner.
Ha en trevlig helg!

Carina sa...

fina kort i vacker färg

Carina sa...

Fina, Trevlig Helg
Kramar

Lena sa...

woooooah, vilka söta små kort du har gjort. Dessa papper är så fina och man behöver inte en massa dekosar på dem. Jättefint Lena. Ha en bra helg och var rädd om dig. Kram Lena

Lene sa...

Godmorgon vännen!
Underbara kort, kul med lite andra vikningar!
Snyggt papper du har använd!
Ha en härlig helg vännen!
Kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig bästa Lena vännen:)

Vilka trevliga vikningar du har använt dig utav resultatet blev mycket bra:) Korten är super snygga och gillar färgerna och detaljerna som du har med:) Mycket bra gjort:)

Hoppas allt är bra med dig och att du har haft en bra och trevlig vecka!

Ha en underbar fredag och helg och var rädd om dig!

Massor med STORA VÄRMA kramar från din lilla vän Inger:)

Lisan sa...

Jättefina kort. Önskar en trevlig helg i sommar värmen. Kramis från Lisan

Petra sa...

Härliga papper, fina färger. Jag har gjort sådana kort men i större format, ska nog testa 10x10 jag också.
Trevlig helg på dej!
Kraaam

Annelie sa...

Vilka jättefina kort med trevliga vikningar!
Criss-cross har jag gjort flera av fast det var ett tag sen, de gillar jag massor, tack för påminnelsen!
Och tack för beskrivningen på de andra, ska spara & testa nån gång!
Har en liten pysselblock just nu - vill så mycket men får förmodligen just därför inget gjort. Får väl göra som Pippi Långstrump & säga till mig på skarpen ;)
Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Annelie

Christina V. sa...

Oh Lena they are all lovely! Very nice idea and the paper and the embellishments are so romantic! Take care!

Nina sa...

Vilka fina kort och så härliga papper du har använt. Önskar dig en trevlig helg. Kram Nina

Margareta sa...

Underbara kort alla tre! Det där mönsterpapperet är ju bara FÖR LJUVLIGT!
roligt också med annorlunda vikningar, dessutom med anvisning hur de är gjorda - TACK!
ha en skön söndag!

Katarina sa...

Jättefina kort du gjort. Ha en skön söndag. Kram Katarina

bili sa...

Trevliga kort att ha i beredskap. kram bibbi

Unknown sa...

Så fina allihopa,
härliga papper.
Kram Elin

Gertrud sa...

Jag älskar dessa papper och du har gjort så fina kort. Kram Gertrud

Unknown sa...

Fina alla 3 :) Härliga färger :)
Ville kika in och önska en trevlig vecka / Kram kram

Pernol sa...

Åååh vilka jättesnygga kort! Härliga färger.

Tack, ja tusen tusen tack för mitt födelsedagskort!

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla