tisdag 30 augusti 2011

Två kort till killar/herrar

Denna vecka bjuder jag på kort till killar, jag har gjort två nästan identiska födelsedagskort till två killar i familjen.
Jag har använt två olika färgställningar ur kollektionen 'Ska vi ta en fika?' Maja design papper, i brunt och grönt. Mycket passande färger till det manliga könet. hihi ;-) Att jag valde just dom färgerna beror på att jag hade lust att göra något i brunt och så fick jag gröna papper i mitt DT-paket denna månaden, på det sättet var ju valet enkelt. :-)
Dom gröna jag har använt heter 'favoriter', 'pratstund' och 'ingefärspäron'. / Dom bruna heter 'kaffetåren den bästa är', 'kaffe tack!' och 'kärleksmums'. Sen är det brunt organzaband och beige/brunt sidenband, blingiga sliders, färilsdekoration, nål (egen) och motiven har jag klippt ut från ett eget papper.
Jag har länkat till det som jag har använt och som Mita har kvar i butiken Altheas mix så titta in och se vad hon har kvar där. :-)





Mita har ett superbra pris på Maja design papper nu i sin butik och allt annat hon har kvar av också så klart. Eftersom butiken ska upphöra så säljer hon ut allt med 50 % rabatt! Så nu gäller det att passa på!!


Till sist måste jag få visa min nya fina stämpel, designad av mig! Kors i taket! ;-) ha ha
och tillverkad av Stämpelkällan.
Dom har nyligen haft ett erbjudande där man fick beställa sin egen stämpel, (tror det gäller än) det var bara att rita hur den skulle se ut, eller göra som jag, eftersom jag är urkass på att rita hi hi, beskriva hur min textstämel skulle se ut. Så här blev den... :-)
 

Glöm inte min utmaning, vill du vara med så får du skynda dig!
Den går ut om lite drygt ett dygn.
Fram tills klockan slår midnatt i morgon kväll, har du på dig att lämna in ditt alster!
Ha en jättebra fortsättning på veckan! :-)


17 kommentarer:

Unknown sa...

Jätte fina kort.
kram Elin

Lene sa...

hej lena vännen1
Så snygga kort du gjort! Någon blir väldigt glada!
Kramizar från Lene

Åsa sa...

WOW så snygga kort och så snyggt du fått det här i bloggen! ♥
Korten är så snygga båda två... och manliga och ja, nä, orden räcker inte till längre ikväll. Och du är helt otrolig på insidor! ♥
Och din alldeles egengjorda stämpel... den blev perfekt - riktigt snyggt medaljongformat! ♥
Nä, nu ska jag gå och lägga mig, är så glad jag såg dina kort också innan jag stängde ner! :)
Massor med kramar
Åsa

onkis sa...

Den stämpeln va snygg,
har själv funderat på att få en sådan gjort.
Fina kort dina killar får.
Ha en bra dag!

Nina sa...

WOW, såå fina kort.Ha en bra dag. Kram Nina

Katarina sa...

Fina kort du gjort. Kram Katarina

Carina sa...

Härliga kort:)
Kramisar

Lena sa...

Jag tror att de båda männen kommer att bli glada för dessa vackra kort, snygga! En jättefin stämpel du har skaffat. Blir en prydnad på korten det. Ha det gott. Kram Lena

Annelie sa...

Hej Lena! Vilka jättesnygga kort du har gjort! Och så fin stämpel, kul med en egendesignad!
Ska bli spännande att se vilka som vinner glassutmaningen :)
Hoppas allt är bra med dig!? Har en liten misstanke om att din arm är bättre för det verkar ha flyttat över på mig ;););)Nä vars, jag bara skojar, men det har nog varit lite för mycket tid vid datorn den senaste tiden, fattar inte att man alltid ska fastna här...
Ha det bäst!
Kram Annelie

Annacarin sa...

Jätte snygga kort Lena!
Härliga papper de där. Majas papper är så lätta att kombinera och de är ju så fina!
Detaljerna är perfekta!
Ha det gott, Annacarin

Marita Johansson sa...

Snygga kort.
Gillade din fina stämpel

Margareta sa...

Visst är den pappersserien jättefin!
Dina kort är såå vackra och kommer att glädja mottagarna! Om de sen får din fina stämpel på baksidan blir de ännu gladare! ;-)
Ha det gott! Kram!

Britt-Inger sa...

Snygga kort som säkert blev uppskattad.
Läckert att ha en egen liten stämpel ;)
Ha en skön fredag och Trevlig Helg!
Kram, Britt-Inger

Tesa sa...

Jättefina!
Kul att du gillade tipset! Ha en skön helg.
Kram Tesa

Marianne sa...

Så vakre disse var. Nydelige farger og flotte oppsett.
Tusen takk for hilsen i bloggen min. Ønsker deg en fortsatt fin dag,

Klem

Marianne sa...

PS : digger den katten din, og skulle gjerne hatt html koden til den... Kjempekul !!
Nyyydelig blogg i skjønne farger og

Lisa-olsi sa...

Snygga kort, både på
ut- och insida.
Tufft med egen stämpel :)
Kram