söndag 8 mars 2009

Utmaning!



Dessa kort har Pernilla "Pernol" utmanat oss med att göra! Jag har inte dessa stämplar, utan fick dem uppstämplade från jättesnälla och gulliga Pernilla!!
Materialet till dessa kort är Blå & Rosa Cardstock, Papper från Prima & Reminisce. Motiven är målade med PRO markers och fastlimmade på kartong för en liten 3D effekt. Blommor från You Do, egna Blad och Brads. Sen har jag använt några dekorationer av de som jag fick av min kära vän Sussie. Korten är ev. tänkt att användas till grattis kort, det ena ev. till en kompis till oss som jag tycker det är roligt att retas med för att han aldrig träffar den rätta, därav det småfräcka i dekorationen på det kortet. Det andra är till min syster. (det översta) Detta är jag inte rädd för att tala om eftersom det inte är någon risk att hon tittar in här, hon gillar inte att sitta vid datorn. Tråkfia där, det som är så roligt eller hur? ;) ;) *skrattar* Kramar till er alla / Lena

6 kommentarer:

Lene sa...

Va du har varit duktig! Jättesnygga kort!
Tack för meddelandet om Slicen, jag har skrivit ett inlägg så nu får vi se.
Ha en trevlig vecka min vän!
kramizar från Lene

Anonym sa...

Hej på dig min underbara och trofasta vän:)
ETT JÄTTESTORT GRATTIS TILL DIN AWARD OCH TUSEN TUSEN TACK SNÄLLA DU FÖR ATT DU HAR GIVET DEN TILL MIG BLIR SÅ GLAD SKA DU VETA:) Riktigt fina kort som du har gjort till utmatningen det fanns annat fint också sedan sist och vilket fint kort du fått av underbara Sussie hon är bara helt underbar:) JAG ÄR SÅ TACKSAM OCH GLAD FÖR ALLA DINA KOMMENTARER DIN OMTANKE OCH DIN VÄNSKAP SOM DU VISAT MIG TACK SNÄLLA FÖR ATT DU HAR FUNNITS OCH FINNS Lena JAG ÄR VERKLIGEN SÅ TACKSAM!!!!DU ÄR VERKLIGEN EN VÄN SOM JAG SÄTTER STOR VÄRDE PÅ SKA DU VETA!!! Jag är mycket ledsen över att jag inte har orkat visat min vänskap tillbaka på samma sätt som du har varit mot mig men det har helt enkelt varit för mycket så jag har inte orkat sitta vid datoren så mycket. Det är behandlingar tre dagar i veckan nu för dom försöker få mig i så god form så möjligt till en operajon som jag ska göra snart hoppas jag. Sen så förlorade vi en mycket älskad och saknad familjemedlem som har tagit på. Om inte detta var nog så fick jag meddelande av försäkringskassan att efter dom nya reglerna som finns så blir jag nollad och oförsäkrad från och med 1 juli alltså 0 kr i inkomst. Jag får inte arbeta även om jag vill forsöka av mina läkare men försäkringskassans nya regler säger att jag måste börja arbeta från och med 1 juli 100%. Det känns som att bli påkjörd igen och hela bilolyckan har varit mycket jobbig å kommit upp igen pga allt detta så jag har varit mycket ledsen och deppig. Jag är så glad och tacksam för att jag har mitt pyssel för det är det enda sätt som har gjort att jag har orkat med allt i hop och all omtanke från dig och alla andra fina blogg vänner. Nu så vill mina läkare sjukpensionera mig på 100% något som jag själv inte går med på för mitt mål är och har hela tiden varit att jag ska komma tillbaka till mitt arbete igen som jag har och som vanter på mig. Även om det inte blir 100% så är 50% eller 75% helt ok också det viktigaste är att det är målet!Så vi får se hur det blir med allt i hop det finns jo dom som har det mycket mycket värre en mig så egentlig skulle jag inte klaga men det har tagit hårt och varit jobbigt. MEN NOG EN GÅNG TACK FÖR ALLT OCH FÖR ATT DU FINNS DET BETYDER SÅ MYCKET FÖR MIG:) Jag önskar dig en riktigt trevlig måndag och vecka massor massor med kramis från din vän lilla Inger

Carina sa...

Vilka härliga kort!!! Det är kul med humor i korten, och vet man vem som ska få dom kan man ju göra det riktigt roligt. Inget är fel när man scrappar och det är så härligt!!! Roligt att du tycker om mina bilder, blir så glad över dina ord!!! Många kramar från mig till dig (hoppas jag inte smittar) ;-)

Inger Harding sa...

..endelig tid til en liten bloggrunde :)
Så søte disse kortene er Lena!!
Ha en fin uke :-)

klem, Inger

Kamilla sa...

Så söta kort du har gjort!! fina egna blad du gjort! Visst är promarkers helt underbara!
Och vilken trist syrra som inte kikar in här ;) du gör ju så mkt fint!!

Anonym sa...

Hej gullevännen!
Vilka söta och roliga kort du gjort! Tråkig syrra som inte gillar datorer va!! Det som är så kul och givande! Tack vare den så har jag ju hittat en sån fin, underbar och go vän som dig som har blivit min tvillingsjäl!!!
Tack också för det lååånga och roliga samtalet i fredagsnatt!!!;-) Det var såååå kul och det kändes som om vi känt varann hela livet! Du är bara bäst Lena!!! Vet du det?
Kul att mina utstansade grejer kommer till nytta och den killen som får det kortet behöver nog kanske en spark där bak för att komma till skott nån gång, hehe!!!

Har inte kunnat varit vid datorn sen i helgen då den pajade men nu är den tack och lov lagad igen så jag kan gå in här hos dig och se vad kul du gjort! har inte känt mifg så pigg heller de senaste dagarna med mycket värk, längesen det kändes så här mycket i musklerna i nacken, axlarna, armarna och skuldrorna. Blir så ledsen när det gör så här ont så jag knappt kan pyssla eller sitta vid datorn, suck.
Men minnet av vårt samtal gör mig gladare så fort jag tänker på det!:-)

Ha det så bra min goa vän!
Skickar massor av stora varma cyberkramar till dig!!!