fredag 20 november 2009

Födelsedagskort


Det här kortet gjorde jag till min systersons tjej när hon fyllde år i början på november. Jag använde mig av en skiss från Just Magnolia (tror jag det var) som jag hade sparat på min dator. Det är kul att använda sig av skisser tycker jag, så det gör jag ganska ofta, och ser jag någon skiss jag gillar någonstans på nätet så spar jag den, så då är det bara att välja bland dom när det är dags att göra ett kort eller en Lo. Papperen kommer från Basic Grey förutom cardstocken då förstås. Stämpelmotiven har jag fått av Sussie och Lena, Tack mina kära vänner! + Hängelflickan på insidan som är min egen stämpel. Motiven är målade med mina Pro markers som vanligt, sen är det magic mesh i silver, blommor, blad och bling. Självhäftande pappersspets från creative club som jag tidigare varit medlem i. En del av dom utstansade blommorna och alla bladen har jag även fått av goa Sussie. Tack igen min vän!


Och här är en bild på insidan,


Idag är jag glad, jag lyckades hitta stämpeln med Magnolias Tilda med ljuslyktan som är på kortet här nedanför i en nätbutik, och beställde den på en gång så nu hoppas jag att den kommer snart! Den heter Tilda visar vägen om någon är intresserad. Ha nu en jättetrevlig helg alla!

9 kommentarer:

Lena sa...

Vilket fint kort du har gjort Lena. Superfint och visst är det bra med skisser. Man får ändra på sitt "vanliga" upplägg lite och sånt är roligt. Jag är så glad för din skull att du hittade stämpeln, du så gärna ville ha. Ha det gott och trevlig helg. Kram Lena

Gertrud sa...

Hej Lena, hoppas det är bra med dej. Jag tycker mycket om ditt kort, vad glad mottagaren ska bli. Hur kan jag tro att det är en hon? Varför är det lättast att göra rosa kort? det tycker jag iallafall. Du gör så fin insidor, vilket jag aldrig gör. Men jag ser ju hur fint det blir Ja, du kan tro att jag njuter av min ledighet. Idag har vi haft sol i Skåne så vi hade vårkänslor på vår inglasade balkong. Jag sitter här och knåpar på ett kort och har det bra. Kram från Gertrud

Inger Harding sa...

Kjempesøtt kort du har gjort Lena!!
Nydelig! :o)
Ønsker deg en fin og koselig helg.

klemmer fra meg :o)

Lene sa...

Det är jättesnyggt vännen!
Jag älskar också att göra kort efter skissar, men sen blir de i alla fall som jag vill!
Kramizar lene

Pernol sa...

Wow, så snyggt kort!!! Första gången jag gjorde efter en skiss var på Pysselträffen i oktober. Det är kul! Då har man själva upplägget klart redan och kan koncentrera sig på att skapa.

kramelikram Pernilla

Carina sa...

Men så snyggt!!! Och jag som inte ens gillar rosa... Du har verkligen utvecklats under den tiden jag följt dig!! Jätteroligt att följa dig se det du gör... Kramen

Erica sa...

Vilket underbart kort du gjort. Härliga färger och en massa underbara detaljer.

Har mailat dig angående din fråga.

HA en fortsatt härlig söndagskväll vännen.

Kramar Erica

Lisan sa...

Jätte fint kort du fått till. Så fint det blev med all hjärtan som svävar fram..mmm härligt.
Hoppas att allt är bra med dig. Kramis från Lisan

Wildärtan sa...

Vad skönt att se ett vanligt kort mitt i allt mitt julkortsmakeri:-) Snyggt!

Ha en underbar 1 advent du oxå!