måndag 16 november 2009

Ett till julkort till Sussies utmaning


Det blev ett till julkort till Sussies utmaning ändå fast jag inte hade tänkt göra det, men jag fick ännu en beställning på julkort varav minst ett skulle vara lila. Så det var bara att göra ett till sådant, tur jag hade lila papper kvar. :) Och när jag hade gjort kortet så tyckte jag det passade in på hennes utmaning, so let go! ;)
Fy vad det är svårt att fota nu, det är alldeles för mörkt för att det ska bli några bra bilder. Jag är ju inget fotoproffs som ni vet ;) och det underlättar ju inte direkt!! *skrattar* Ha det så bra mina vänner, här ska jag fortsätta med julkorten idag. Jag ska ha så kul sååå!! ;)

12 kommentarer:

Lena sa...

Snyggt kort Lena. Det har du verkligen lyckats med.Vackra blommor och dekosar. Roligt att få se ett lila julkort till. Denna Edwin stämpel är söt tycker jag. Ha det gott. Kram Lena

Articsisters sa...

Behöver lite inspiration så jag tar en tur ut på nätet. Behöver hitta nått häftigt om bakgrunder känner jag.

Underbar färg - gilla rdet

Lisbet

Lena sa...

Ja du Lena, visst finns likheter. Roligt att vi kunde göra något så likt samtidigt. Ha det bäst. Kram

Busan sa...

Kortet är jättefint och jag är så glad du får så mycket beställningar för du är så duktig!!! Tycker du fått till det så fint med en klocka och lussebullar och allt. Men håller med dig om att det är jättesvårt att fota just nu - har lite som ligger och jag väntar på solen men än så har den inte dykt upp här. Tycker du fick till fint ljus i alla fall till ditt kort - så heja dig!!! :)
Och tack för all stöttning - ja, jag kämpar på och landar så småningom igen. Märker det tar på krafterna för jag är ännu tröttare - trodde inte det var möjligt men det gick tydligen... ;) Hur som helst så har jag pysslat lite i helgen - har fortsatt färglägga lite motiv till julkorten och det är så kul!!! :)
Hoppas du har det så bra du bara kan - är ju inte vidare väder för värk nu så misstänker du känner av det med men är för väl vi har vår fantastiska hobby och alla goa vänner!!! :D
Varma höst-kramar
Busan

Lisan sa...

Vilket jätte sött kort du har gjort. Mmmm gissa om man blir sugen på lussekatter nu när du gjort ett så frestande kort. Hoppas att allt är bra med dig. Kramis från Lisan

Gertrud sa...

Detta kort är såå bra. jag gillar den lila färgen. Eftersom jag är en antijul typ så tycker jag det är kul med annorlunda julkort. Så det blir många poäng på detta. Vad roligt att någon beställer julkort i denna färg ! Ha det jättebra och glöm inte kaffekoppen. Kram Gertrud

Lene sa...

Hej vännen!
Du är så duktig och så flittig!
Tack snälla du för det fina kort med innehåll som låg på min matta när jag kom hem igår kväll!
Sånt gör att tröttheten försvinner lite!
Idag mår jag inte bra, ont i halsen och tung i huvud och kropp. Men det brukar vara så när jag fått lite barnbasiller. Så jag hoppas det inte blir mer.
Ha en bra dag vännen!
Kram lene

Inger Harding sa...

WOOOWWWW så mange flotte julekort du har gjort siden sist jeg tittet innom hos deg Lena!!!!
Dette her er jo bare såååå herlig!!
Nydelige farger og detaljer.
Ønsker deg en fin kveld min venn.

klem fra meg :o)

Pernol sa...

Jättesnyggt kort!!! Snygga decos och blommor! Färgen är såååå fin! ;) Jag gillar ju lila jag.

Må så gott!
kramelikram Pernilla

Lene sa...

hej vännen!

tack snälla, men någon svininfluensa ska jag inte få. Eftersom jag ligger i riskgruppen blev jag vaccinerad ganska tidigt.
Det är barnbacillar, jag får alltid det om barnbarnen är lite förkylda. Men det är mycket bättre idag!
Kramizar lene

Anonym sa...

Hej!

vad fint du gjort!

Har lite som ska upp i bloggen snart med, men det ska in i shopbloggen först ;-)

Kram

Anonym sa...

Hej govännen! Jättefint julkort till utmaningen! Kul med lila, lite ovanligt men absolut nåt som jag ska testa, om jag nu hittar några lämpliga papper förstås.
Du är sååå flitig med alla julkorten du gjort och det märks verkligen att du gillar att göra dem, det syns på resultatet. Dessutom så ÄLSKAR jag lussekatter, blir riktigt sugen nu!!! ;-) Var har du fått tag i dem?
Förlåt att jag varit så "tyst" ett tag, men som du gissade så har jag fullt upp med renoveringen och hantverkarna och lite krångel med badrummet. Ska in till stan och butiken imorrn och hoppas att det löser sig då.
Har oxå varit på julpyssel/scrapträff i helgen, en hel dag, sååå himla kul!!! Med god julmat, julmusik och pysslande med goda vänner. :-)
Barnen är lite förkylda och jag känner av det ikväll men hoppas det inte blir mer.

Hoppas att du och Kjell är friska och att du inte har så mycket värk!

Bautakramar till dig min vän från Susanne