onsdag 4 augusti 2010

En underbar dag och ett födelsedagskort

Hejsan alla! Måste berätta vilken underbar dag jag hade igår! ☺
Jag och gubben klev upp kl. 5 på morgonen för vi hade bestämt oss för att åka upp till Ö-vik över dagen, resan tog några timmar upp dit, närmare bestämmt ca 4 timmar. Vi var hem till Sussie med familj och hälsade på, dom bor jättevackert vid havet och dom har en fantastiskt fin utsikt från sitt hus. En väldig tur hade vi med vädret, soligt och fint var det hela dagen och alldeles lagom varmt. Sussies svärmor har en båt som vi fick låna så efter en god fika så for vi ut på sjön och såg oss omkring på några öar, en härlig resa! ☺ vi fick lite solbränna på köpet, det tar ju så bra på sjön så idag är jag alldeles röd i ansiktet. Ha ha. Efter båtturen så blev vi bjudna på en god middag med vin, och när maten var uppäten så skjutsade Sussies man henne och mig på scrapträff. På vägen plockade vi upp Pernilla "Pernol" som det var första gången jag träffade i verkligheten trots att vi "känt" varann så länge som ca 2 år. Jätteroligt att äntligen få träffa dig vännen!! ☺ På träffen så fick jag träffa många trevliga tjejer, dom flesta var ju naturligtvis nya ansiken men några känner jag igen från bloggvärlden. Jättetrevligt att träffa er alla tjejer framförallt er tre, Pernol, Annica H och Anette som jag pratade mest med. Efter den trevliga scrapträffen så satt vi en stund och pratade med Sussie och hennes man sen for vi hemåt igen, ungefär kl. tre i morse var vi hemma. Så det var en alldeles underbar sommardag, tyvärr glömde jag kameran hemma så dagen är inte förevigad, men den kommer i alla fall att vara ett roligt minne för livet!! ☺


Jag är ju med i en födelsedagskedja och ännu en tjej har fyllt år, Kim heter hon. Jag känner henne inte men skickade såklart ett kort till hennes födelsedag och det var detta kort hon fick.



Tagen är likadan som den Lisan fick med i sitt kort, och den är instucken i en enkelt gjord ficka på insidan av kortet.




11 kommentarer:

Gertrud sa...

Så roligt det var att läsa om din fantastiska dag. Jag blev glad i hjärtat för jag kunde läsa att du var verkligen nöjd. Tänk att få ett ansikte på bloggvännerna, och dom var nog lika glada över att träffa dej. Ja du vilken dag, både en båttur och scrapträff. Jag gläds med dej, kram Gertrud

Erica sa...

wow vilket fint kort du gjort. Härliga färger och en kul vikning.

Låter som du hade en fantastisk dag. Inte dåligt att hinna allt det på samma dag :)

Ja, det är många vänner man fått kontakt med här på bloggen och som man lärt känna väl samtidigt som man aldrig träffat dem. Tycker det är underbart med alla de man möter.

Åhhh vad jag är sugen på en scrapträff. Det hade varit kul. Måste hitta ngt kul att åka till i höst.

Många kramar
Erica

Carina sa...

Hej,Lena!
Vilket fantastiskt vackert kort du gjort.Mottagaren kan inte annat än bli supernöjd!

Kram!

Tack,för din hälsning!

Lene sa...

hALLO DÄR VA AVUNDSJUK JAG BLIR. jAG VILL JU OCKSÅ TRÄFFA TJEJERNA!!! Jag kan tänka mig hur kul Ni hade det! Så härligt Ni måste haft det, åka ut på sjön och allt!
Kortet är jätte snyggt!
Kram Lene

Lena sa...

Ja du Lena. Jag blir också glad i hjärtat när jag läser ditt inlägg. Vet ju hur roligt det är att träffa på sina bloggvänner. Blir allt lite avis jag med, vill träffa alla.
Roligt att dagen blev så lyckad och att ni hann med så mycket.
Ditt kort du har gjort till Kimsan är superfint. Ha det gott vännen. Kram Lena

Petra sa...

Oh, vilken underbar dag du hade. Så trevligt att träffa sina blogg-vänner i verkligheten också. Kortet du gjort till Kim är också fantastiskt fint.
Tack min söta lilla Lena för det fantastiskt vackra kortet som jag fick när jag kom hem från semestern. Otroligt fint och välgjort kort som gladde mej enormt. Ja, vet du förresten, jag tänkte på dej förra veckan när vi var på hemväg, för då passerade jag skylten Njutånger men vi var på väg ner till Stockholm för att vara barnvakter så jag hann inte komma inom på kaffe:).
Kram o ha en bra dag.
Petra

Pernol sa...

Hej Lena!
Det var jättekul att träffa dig också!!! :) Detta måste vi göra om! =o) Det var ju kul att få ett ansikte på dig efter 2 års bloggande.
Åh WOW vilket jättesnyggt kort du skickade till Kim! Har du en mall på nätet eller nåt som man kan få?
Ha det bra!
kramis Pernilla

Catharina sa...

Hej min vän!
Vilken supertrevlig dag du och gubben verkar ha haft det i Ö-vik.Sen är det ju alltid trevligt att få pyssla med goda vänner också.Jag vill verkligen tacka dig för den fina presenten som du skickat via Anette till mig.Supertack vännen det var verkligen en glad överraskning.Jag brukar nämligen nästan aldrig få några sånna där spontana presenter så ofta så du ska veta att det värmde ända in i själen.Hörde att du inte junde komma upp nu men du kanske kan komma till Nettans pysselträff 21-22 augusti istället.Det skulle vara supertrevligt att få träffa dig.Ha en skön helg!
Många många kramar till dig!

Unknown sa...

Hej hej :) Vad roligt det låter, förstår att det var en kanontrevlig dag, och så roligt att Pernol och du träffade varann för första gången :) Kul..
Ditt kort är bedårande tjusigt måste jag säga, WOW....Jättehärlig vikning, jag undrar som Pernol har du hittat mallen på nätet ? Hur som helst kortet är kanonsnyggt, Kim måste blivit överlycklig för det..
Önskar dig en trevlig helg,Kram kram

Mia sa...

Nämen vilket fint kort du har gjort! Kim som får kortet blev alldeles säkert jätteglad för det!! Kram

Camillas Kreativa sa...

Åhh så mysigt , att få åka ut på sjön och sen gå på scrappträff :o)
Tänk om vi alla bloggvänner kunde träffas i verkligheten så kul det skulle va <3
Vad fint ditt kort var som du har gett till Kim, gillar det jättemkt åsså är det lila... love it :o)
Jättekramar
Camilla