lördag 4 juli 2009

Födelsedagskort till min kära vän & Vinst




Hejsan mina vänner och alla som jag inte känner. Nu ligger jag rejält efter måste jag säga, en hel månad, oj, oj, oj... det är väl tur att jag inte har gjort så mycket, har legat på latsidan. Först (för ca 1 månad sen) var jag så otroligt data trött så om ni bara visste, less på att scrappa och diverse annat, sen när jag vilat ett tag så kändes allt mycket bättre såklart!! Jaha, då åkte jag på en rejäl förskylning som tog nästan 2 veckor på sig att gå över. Nu då, så hände det här med Mickey, våran älskade gamla katt. (se förra inlägget) Saknaden är fortfarande mycket stor men det går lättare att uthärda dagarna iaf. mycket tack vare att vi har dom andra två busfröna. För er som inte vet så är det katter det också, en hona och en hane. Men nog om detta nu... nu återgår vi till nått vettigt igen, eller hur?
Detta kort i Z-vikning gjorde jag till min kära vän Sussie , när hon fyllde år för en månad sen. Jag använde mej av Cardstock, Papper från Maja Design, Stämplar från Whiff of Joy, Textstämplarna kommer från Scrap Lyckan & Stämpel Boden. Jag använde Glossy Accents också, men tyvärr tog jag fotot innan så det syns inte här, hur som helst så tog jag det på blommorna som är innuti kortet. Prima blommor, Rosor & Blad, Bling Swirls, Häftkuddar, Promarkers, tre olika Stämpeldynor som jag bl.a. använde till att Chalka kanterna med. Japp, det var allt. HÄR finns en beskrivning till hur man gör kortet.

Vet ni vad?... jooo, jag har faktiskt vunnit en stämpel från Stämpelboden! Tjoho vad jag är glad för det!! Jag var med i deras blogcandy i juni och hade tur att vara en av vinnarna i den, jag kommer att få en stämpel som inte ens finns att köpa. Det ska bli så himla spännande att se vad jag får!! :)


Free Signature Generator

Free Signature Generator

14 kommentarer:

Lene sa...

hej min vän denna regniga lördag!
Jag förstår dig precis, man blir så less ibland och vill göra något annat. Så känner jag just nu! Jag har läst i två dagar nu och har ögon format som en bok, men vad gör det... snart så står det scrap i dem för hela slanten!
Jag har i alla fall fått klar två swapkort och alla delar ligger klara för montering. Så när lusten återvänder tar det inte lång tid.
Tycker det är så sköööönt med regnet som kommit, har suttit på balkongen med min bok och bara njutit. Ha det bäst min vän!
massor av kramar från lene

Lena sa...

Hej Lena!
Först vill jag beklaga sorgen efter din älskade vän. Jag förstår hur det är. Har varit med om det själv, man blir såååå ledsen. Jättefint kort du har gjort med många fina detaljer. Jag tror att det är bra med en paus ibland med scrappandet. Så brukar lusten och inspirationen komma tillbaka sedan och det går att skapa av bara farten.Hoppas allt är väl med er i sommarvärmen. Kram från Lena

Erica sa...

Vad tråkigt att höra om din katt men det är väl naturens gång. Men saknaden är väl alltid står när en familjemedlem försvinner.

Ett jätte fint kort har du gjort. Jag gillar denna z-vikningen. Den är verkligen festlig.

Ha det gott vännen.
Kram Erica

Anonym sa...

Hej gumman! Tack vännen för det enormt fina kortet, blev sååå glad när det hamnade i lådan! Har ju tackat dig förr men inte här, så Tack än en gång trollvännen! Älskar den vikningen och den ska jag absolut prova framöver!
Skönt att höra att dagarna börjar bli lite lättare för er nu och det är som du säger, tur att ni har de andra två.
Nu börjar det dra ihop sig vännen tills vi snart ses, ska bli såååå himla kul!!! :-)

Ha det så jättegott till dess!

Stora kramar från Susanne trollet!

Anonym sa...

Men naturligtvis så glömde jag ju gratta dig till vinsten, GRATTIS! Den är du så väl värd min vän! Hoppas du hinner få den tills vi snart ses så jag får se den på riktigt! :-)

Kramis, kramis kramis!!!

Carina sa...

Hej!
Grattis till vinsten och mycket beröm för ditt senaste kort.Jättehäftig stämpel och vikningen är kul!

Kram!

Inger Harding sa...

Hei Lene,
Titter innom for å ønske deg en fortsatt god sommer :)
Håper du har det bedre nå og nyter sommeren.
Et nydelig kort du har laget til din venn!

mange klemmer, Inger :)

Lene sa...

ja ha och vet du nånn som är klar med swapen???
Jo, du läser rätt jag är faktiskt det! Lägger den på lådan imorgon!
Ha det bäst min vän!
Kram från din vän Lene

Karina sa...

Hej vännen. Kul att du verkar lite uppåt igen. Grattis till vinsten. Jag är minst lika nyfiken på den som du. Nu ska jag iväg och jobba men vi höres senare.
Kramar Karina

Lisan sa...

Hejsan, Vikningen va jätte fin o kortet likaså. Ville önska dig/er en riktigt go o härlig sommar.
Beklagar det tråkiga med Mickey..snyft!
Japp här är en till som är klar med Swapen. Skickade dom idag minsann.Men visst såhär i värmen tappar man lusten till o från. Men det kommer alltid tillbaka som tur är. KramiZ från Lisan

Camillas Kreativa sa...

Hej jag har problem med att komma in på din sida och kommentera, gör ett test!!

Camillas Kreativa sa...

Ahh, med google konto gick det tydligen... Ville bara säga att jag tycker det är tråkigt att ni fått göra er av med er katt och att jag känner för er! Det är alltid så ledsamt och jobbigt när man måste ta sådana beslut. Hoppas att du mår lite bättre nu.
Jag gillar ditt kort som du gjort, jättefint, ska nog testa att göra en sån vikning själv.
Kramar i massor
Camilla

Anonym sa...

Helt fantastiskt fint kort.
Vad duktig du är, och jag är glad att du tipsade mig att jag kunde skriva under anonym, nu kan jag äntligen lämna kommentarer :)
Är verkligen ledsen för det som hände er katt.
Kramar i massor från Anette
www.scrapbooking4you.se

Anonym sa...

Hej, och tack för den fina kommentaren. Här hittar jag massor med fina alster och jag gillar korten du gjort och snygg vikning också på korten, jag gillar annorlunda vikningar :)
Kram från Gunsan
http://gunsan71.blogg.se