fredag 17 juli 2009

Ett lååååångt inlägg!

Hejsan! nu är jag tillbaka igen efter besöket jag har haft av en mycket kär bloggvän till mig, som var här i helgen & därigenom avbrottet från bloggandet. Jag är här åtminstone sporadiskt eftersom Kjell har semester och vi gärna vill åka ut lite och se nåt annat än denna gata också. Jag måste dock säga att det faktiskt var riktigt skönt & avkopplande att vara "lös och ledig" från datorn några dagar. Det kommer en period till då jag tar "ledigt" från bloggvärlden och det är när min svärfar och hans sambo kommer hit och är med oss några dagar, men när dom kommer vet jag inte än. Sen kanske Kjell och jag åker bort några dar och tar en minisemester, bor på hotell och bara njuter av livet. Men det beror på om vi får någon kattpiga, det måste ju finnas någon till hands som ger dom mat och vatten och sköter om dom lite.

Det var nämligen min mycket kära vän snälla, goa & rara Sussie med familj som kom hit och hälsade på. Åh så kul vi hade, mycket pysslat vart det inte, åtminstone inte för min del. Det vart mest en massa surr & många skratt :D och roligt hade vi!! Det var så trevligt och kul så det får ni gärna göra om Sussie, ni är så välkomna igen!! Det var så roligt att träffa er IRL!! Åh så tomt & trist det blev här i huset då dom for vidare! Synd att ni inte kunde stanna längre! :(


Denna jättefina ljuslyckta och dessa jättefina muggar fick vi av dom när dom kom. TACK så jätte-jättemycket för dessa fina saker!! Jag gillar dom jättemycket!! :)


Jag fick även detta av Sussie, Tyll i flera färger, Fodertyg i flera färger och ett jättefint Spetstyg i rosa + en massa annat Dekorationsmaterial. Superfina allihopa och sååå användbart!! Du är väl för snäll! Tusen, tusen TACK för detta vännen!! Så himla snällt av dig att ge allt detta till mej!! :)



Elin & Anders (Sussies barn) satt och stansade ut en massa blommor åt mig dels av Sussies och dels av mina spillpapper!! Tusen TACK för det båda två, det var så himla snällt av er!! :)


Elin satt även en dag och flätade ihop papper av mina spillremsor, något som jag aldrig skulle ha tålamod att göra. Så supersnyggt det blev! eller hur? Jag tycker det är sk*tsnyggt!! Tusen TACK gumman det var så supersnällt & gulligt av dig!! :)



Denna superfina påse med doftljus och tändsticksask kom på fredagen för en vecka sen från min snälla & goa vän Lene, Tusen, tusen TACK för detta vännen!! Så himla superfint och jättesnällt av dig att skicka detta till mej, jag älskar doftljus dom luktar så gott!! Denna påse näns jag inte öppna, den ska få ligga orörd på sin plats och bara se fin ut. :)


Allt detta utstansade + en påse med blommor kom också på fredagen för en vecka sen från min snälla vän Lisan, Tusen, tusen TACK för allt det fina och braiga vännen!! :)


Detta jättefina & vackra kort kom från snälla & goa vännen Karina i tisdags, du är väl för snäll! Tusen, tusen TACK för detta vännen!! Så himla superfint och jättesnällt av dig att skicka detta till mej!! :)

Jag blev så jätteglad för allting! :D
Hoppas ni inte är alltför lessna på mej bara, för att det dröjde innan jag visade upp det här. Tusen, tusen TACK alla!! :) Massor med kramar till er allihopa!

Free Signature Generator

Free Signature Generator

6 kommentarer:

Carina sa...

Välkommen tillbaka!
Och trevligt har du haft det förstår jag.
Så mycket fina saker och "goa"vänner är roligt att ha.

Kram!

Anonym sa...

Hej min supergoa vän! :-) TACK för att vi fick komma och hälsa på er några dar och för att vi fick bo med husvagnen utanför hos er, det var superkul!!! Visst hade vi jätteskoj med galej och en massa, massa surr och mera surr!!! :-) :-)
Tack också för att jag fick låna dina fina glimmermistfärger till mina egengjorda blommor, de blev så fina med glittret! Har monterat dem igårkväll och gjorde även några till, jättekul att göra egna blommor.
Vad kul att du blev nöjd med presenterna och "pysslet" från barnen!:-) Elin tyckte det var kul att väva papper och har lovat att göra det åt mig också, får se när det blir av, hehe. De är så upptagna med allt annat när de är hemma, och redan första dan vi var hemma så stack de iväg på egna äventyr med vänner. Anders kommer inte hem förrän på söndag och Elin vet jag inte riktigt än. Så nu har vi "barnfritt" några dar, vad gör man då? Allt blir så tyst och trist när de är borta så länge, men man får väl bara börja vänja sig för snart flyttar de ändå om några år.
Vad fina saker du fått av de andra tjejerna, såg ju det IRL, mycket fint och snällt!
Hoppas kissarna mår bättre nu när de fått medicin!

Ha en underbar dag min goa vän och sköt om dig!
Nu ska jag göra middag och sen lägga mig på spikmattan en stund, den är ju sååå skön och välgörande, eller hur!? ;-) :-)

Kramisar Susanne

Lena sa...

Hej på dig!
Det ser då verkligen ut som om ni har haft det mycket trevligt.Härligt att få träffas så där och ta ledigt från blogg och klocka ibland, tror jag alla behöver. Oj, vad fina saker och kort mm du har fått.Ha det gott vännen. Kram

Lene sa...

Men va kul att få besök av en pysselvän! Det skulle jag gilla!!!
Snäll måste du också ha varit så mycket fint du fått!
men det är du ju också, så det är inte så konstigt!!!
Ha det bäst min vän!
Kramizar från Lene

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lene:) WOW WOW WOW vad mycket fint du har fått från alla håll och kanter vad kul för dig:) Å tänk att du har haft besök av Sussie forstår att du har haft det kanon trevligt jag har bokat besök i från Lene om inte allt för länge hon ska komma till mig och jag ser så mycket fram i mot det. Hoppas bara att dom inte ringer in mig för operasjon just när hon kommer det skulle vara surt!!! Jag har haft en period nu där jag inte har varit så sosial som jag själv önskar men allt som har varit under en lång tid med att ha värk, vänta på operasjon, mycket tjafs med försäkringskassan och annat sätter sina spår och kommer i kap en så är det. Har känt mig låg och deppig å inte orkat ta kontaktså jag är så tacksam och glad för att du har hållit kontakten å jag tänker på dig. När jag har fått lite tid på mig så är jag nog på banan igen men i bland så måste man bara ta en paus från vissa saker! Önskar dig allt gott och hoppas att du får en forsätt riktigt trevlig sommar massor med kramis från lilla vännen pyssel Inger:)

Lene sa...

Vännen, du har något att hämta i min blogg!
kram lene