måndag 31 maj 2010

Födelsedagskort

Hejsan! Hoppas helgen varit härlig och att ni haft fint väder. Här har det regnat en hel del men igår var det faktiskt fint väder och vi fick se solen igen. :)

I maj var det min svärfars sambos tur att fylla 70 år, så jag gjorde detta kort till henne. Orkar inte sitta här någon lång stund och skriva, jag har så fruktansvärt ont i nacken och huvudet så jag förstår inte hur jag ska orka med att sitta hos tandhyginisten på eftermiddan, så därför måste jag vila nu innan jag ska dit. Jag har heller inte mycket att säga om kortet så bilderna får tala för sig själva helt enkelt, håll tillgodo. ;)




Insidan, stämplarna med staketet och flickan kommer från Bildmålarna.
Jag föll pladask för den gulliga staketstämpeln med fågelholken och rosorna. :)


Baksidan på tagsen, här har jag fått en uppstämplad kalender av en kär vän, tack för den vännen! :)


Kortets baksida, stansad med Martha Stewart stansen "Doily lace".



6 kommentarer:

Mia sa...

Hej Lena! Oj vilket fint kort du har gjort. Nej priset har ännu inte dykt upp. Kanske kommer det i eftermiddag. Vi får alltid posten ganska sent men jag lovar att jag skriver här inne hos dig så fort som det dykt upp! Jag är himla nyfiken nu på vad det är kan jag säga.. =) Kram

Busan sa...

Hej vännen! Ja, du har verkligen lyckats med detta kort också - det är riktigt somrigt och ljuvligt och kan bara hålla med - stämplen med grinden är så härlig också... liksom allt annat på kortet. Du är riktigt duktig på att göra denna modellen på kort... blir så snyggt!!!
Tänker på dig hos tandhygienisten idag och att du är dålig... håller alla tummar, tassar och tår för dig här!!!
Själv har jag lyckats ta mig till frissan idag. Är sedan i augusti jag klarade av det så kan säga att det känns jätteskönt att vinterpälsen är borta nu.. hi hi..
Och jag vill tacka igen för all hjälp med papper och den underbara tröst-vinsten. *hjärta* Jag har redan användt lite av det till ett enkelt kort jag lyckades göra i helgen men inte kan visa än.
Ska lägga ut dagens roliga historia nu innan det ser ut att bli regn och känns lite som det kan bli åska... ja, det får bli som det vill för jag ska lägga mig och vila med kissarna och då gör det inget att solen inte skiner ju! ;)
Massor med krya på dig-kramar till dig och ha det så bra du bara kan!!!
Busan

Unknown sa...

Hej hej, jättefint kort och stämplarna är ju såå söta :)
Hoppas du känner dig bättre i nacken och huvudet och att det gått bra hos tandhygenisten,
Ha det så gott / Kram kram

Mia sa...

Hej! Precis inna jag åkte till jobbet så kom postis förbi med ett stort tjockt brev! Superfina saker det känndes inte alls som ett tröstpris utan som ett första pris! TUSEN TACK!! Ha en bra dag! Du har förgyllt min! Kram

Lene sa...

hej lena!
En liten hälsning bara. Här är det ganska så frånvarande, hinnar inte riktigt med nu. Men det ska nog bli bättre framover! Snyggt kort!
ha en skön vecka!
Kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

Hon måste ha blivet jätteglad för kortet det är superfint precis som det fina jag fick av dig:) Tack för din hälsning hos mig vad du är gullig:) Tokigt att höra att du inte mår bra inte kul alls, jag sänder en massa krya på dig kramar och hoppas att du känner dig mycket bättre snart:)Ha det så bra du bara kan ha det och önskar dig en underbar vecka:) Massor med kramar och hälsningar från lilla vännen Inger:)