måndag 13 februari 2012

Bloggpaus

Jag har kommit i en rejäl scrapsvacka, det här är värre än vad jag trodde, nu är jag less på både pysslandet och bloggandet så jag tänker ta en paus igen, jag måste försöka hitta tillbaka till det roliga i pysslandet igen. Förhoppningsvis så återkommer lusten för allt igen om ett tag, men denna gång ska lusten verkligen ha återvänt innan jag kommer tillbaka hit till bloggen, så pausen blir på obestämd tid denna gång. Pausen jag hade över jul var bra för mig, men den var alldeles för kort det kände jag och det är ju tydligt att det är så eftersom min pyssellust försvann igen så fort.
Jag skrev ju förra veckan att jag börjat på ett nytt album i mixed media, det enda som blivit gjort på det är pärmarna till albumet, men inte ens dom är klara. Något litet har jag åtminstone att visa dig, en liten tavla som jag gjorde samtidigt med mitt album på katterna, gjorde den samtidigt när jag ändå kladdade med akrylfärgerna i albumet. "Motivet" med texten köpte jag för länge sen hos Hobby och Hantverk, det är en textil bild, just de jag har hemma är slut, men Eva har andra jättefina textila bilder. Canvas tavlan med staffliet från Panduro är också nåt jag hade hemma sen tidigare, själva tavelduken är en minivariant den är bara 6 * 8 cm stor. Texten på den lilla tavlan lyder så här...
"In loving you I´ve seen more beauty heard more laughter and felt more joy".


Jag kommer att gå igenom min blogglista under frånvaron, när jag räknade antalet bloggar som finns i den så höll jag på att dratta av stolen, 92 st!!! :-O
Herre jösses, inte undra på att jag blir less på att blogga, det är ju helt  omöjligt att hinna med att besöka alla och dessutom ska jag hinna med att pyssla också, nej! det förstår nog alla att det inte går ihop, något måste göras åt detta och tyvärr, tråkigt men sant, jag måste krympa ner antalet bloggar till ett mer hanterbart antal. Jag hoppas att ingen ska bli ledsen, det är inte för att vara dum på något sätt men jag måste göra detta för min egen skull, om jag ska ha bloggen kvar så är det ett måste att minska ner på antalet bloggbesök jag ska göra i framtiden. Jag hoppas du förstår det och det gör du säkert. Jag får helt enkelt finna mig i att missa en del.

Ha det så jättebra mina vänner, vi hörs när jag kommer tillbaka igen. 
Jag kommer säkert in och hälsar på dig någon dag på din blogg, men just nu "orkar" jag inte riktigt med det, först ska datorn få vila lite ifrån mig och mina påhitt och jag med såklart. hihi ;-) 
Hoppas ni alla får en underbar tid och en lika underbar vår framgenom. :-) 
Vi hörs och syns! 
Hej så länge...

42 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska vara roligt att pyssla och att blogga,
det får ju inte kännas som ett tvång.
Vi har alla så många "måsten" i livet
så vår hobby bör få vara "frivillig".
Din lust för både det ena och det andra
kommer säkert att återkomma, men det
kanske tar sin tid, men det får man ta :)
Hoppas nu att du njuter av solen strålar och ljuset,
det kommer en härlig vår snart :)
Ha det nu så bra du bara kan
så syns vi på nätet när du återkommer.
Många varma kramar ♥♥♥ Lisa

Lisa-olsi sa...

Jäklar, jag missade att fylla i mina uppgifter här ovan :)

Lena sa...

Hej Lena vännen!

ja, det är så att livet är en berg och dalbana. I perioder så kan det bli så att man behöver släppa lite på kraven, för att må bra. Jag tycker du gör rätt, som tar en paus. Lusten att pyssla kommer säkert tillbaks ska du se. Finns ju här när du känner dig redo igen. Jag kan inte läsa texten på din tavla. Men förstår den är vacker. Ha det nu så gott och sköt om dig. Många kramar från Lena

onkis sa...

Klart att du ska ta en bloggpaus om du känner så,
för det är som Lisa och Lena skriver: Det ska vara roligt och inte kännas som ett tvång..
Va nu rädd om dig och hoppas att du snart kommer tillbaka med nya krafter.
Kram & va rädd om dig!!

Gertrud sa...

Lena, var rädd om dig. Man måste trivas och må bra annars är detinte kul att pyssla. Du gör rätt i att ta en paus, gör något helt annat ett tag. Kom tillbaka när det känns rätt. Kram från Gertrud

Carina sa...

Ibland kan det vara bra att ta en paus.
Var rädd om dig och hoppas på återseende. Kram

Catharina sa...

Hej vännen!
Tråkigt att höra att din blogg och skaparlust har försvunnit. Jag hoppas verkligen att du ska hitta tillbaka till den och att du väljer att komma tillbaka till oss igen. jag kommer iallafall att sakna dig jätte mycket.Jag vill att du ska veta att jag finns här för dig min vän och att du verkligen känner det också. Så ta det nu lugnt och försök verkligen att ta vara på tiden så ska du se att det säkert ordnar sig.
Många kramar från Catharina

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

I bland så får man svacka här i livet och man blir trött på vissa saker.

Känner så väl igen detta att man kan bli less på både blogg och pyssel. Det ända som hjälper då är att ta ett steg tillbaka och rå om sig själv och återhämta sig så man får tillbaka orken och lusten!!!

Du ska göra det som är bäst för dig för det är det viktigaste vännen !!!!

Önskar dig allt det bästa vännen och var rädd om dig och tänka på dig själv och rå om dig själv:)

Ha en underbar onsdag och massor med kramar till dig från Lilla Vännen Inger ♥

Camillas Kreativa sa...

Hej vännen!
Klart du inte orka med att blogga till sååå många... Herregud du får ju sitta vid datorn för jämnan! Jag har en liten skara, dig inräknat sen brukar jag kika lite på andra när lusten faller in, lite lagom så där ;)
Hoppas du får tillbaka lusten framöver att scrappa. Jag hade en svacka förra året, det var så mkt annat som hände, med nytt jobb bla som tog mkt tid. Men nu känner jag mig mer motiverad. Det går ju lite upp och ner, så är livet :o)
Du får ha det så bra, så hörs vi när du känner att du tycker det är kul att scrappa och blogga igen.

Kramar i massor <3
Camilla

Lene sa...

Hej lena vännen!
helt klart ska du tänka på dig själv i första hand. Hälsan är viktigara än något annat!
Skaparlusten kommer tillbaka det vet jag!!!
Lång blogglista, ja jag vet, man måste prioritera, säger som du att man hinnar inte pyssla!
Ha det bäst vännen och var rädd om dig!
Massor av kramar från vännen lene

Pernol sa...

Hej Lena vännen!

Det är klart att du ska ta en paus i pysslandet/bloggandet om du känner för det. Det går hela tiden upp och ner i livet så också med vår hobby. Vila nu och kom tillbaka när du känner för det. Vi finns här i cyberspace när du är tillbaka.

Ha det jätte bra!
kramis Pernilla

Annika sa...

Jättefin tavla! :)

Ta en rejäl paus! Det blir kanske bättre och mer pyssel-lust när vi närmare oss våren mer! När allt känns ljusare!

Ang. dina bloggbesök, så ska ju inte det bli ett tvång! Du kan ju smyga in och kika runt utan att lämna kommentarer, det gör jag ibland! ;)

Jag hoppas att du får tillbaka pyssel-lusten!

Kram till dig från mig! /Annika

Petra sa...

Förstår dej mycket väl. Ta det lugnt o gör lite andra saker, livet är mer än bara scrapbooking.
Kram

Lisan sa...

Mysig tavla du bjuder på. Jätte fin. I höst o vinter mörker tappar jag med lusten. Man har liksom ingen gnista alls. Vi finns här när du är redo och känner dig laddad och full med inspiration igen. Då får vi nog passa oss,hi,hi Ha det så bra och ta väl hand om dig. Många kramar från Lisan

Kamilla sa...

Ibland behöver man mer tid på sig att hitta tillbaka än man tror.
Jag tycker du gör helt rätt att ta en paus, och att bara ta det lugnt, utan måsten.
Vi finns ju här när lusten faller på igen ♥
Kramizar i massor!

Margareta sa...

Jättefin tavla med vackra ord!
Lev ditt liv i glädje och ro! Vila från det som tynger! Gör det som gör dig glad och lugn! Ta hand om dig vännen!
Önskar dig allt gott!
Vore roligt att se dig här igen - om du känner lust!
Jag kommer att sakna inspirationen från dig!
Massor av kramar!

Margareta sa...

Jättefin tavla med vackra ord!
Lev ditt liv i glädje och ro! Vila från det som tynger! Gör det som gör dig glad och lugn! Ta hand om dig vännen!
Önskar dig allt gott!
Vore roligt att se dig här igen - om du känner lust!
Jag kommer att sakna inspirationen från dig!
Massor av kramar!

Åsa/asamia sa...

Jag hoppas och håller tummarna för att du snart ska känna att det är roligt och avkopplande att scrappa igen. Scrappa ska va som balsam för själen, annars ska man låta bli ett tag...inga måsten.
Kramar till dig.
♥ ♥ ♥

Katarina sa...

Känner helt igen mig med dig.
Det är så många bloggar jag tittar in i och kommenterar så det blir att jag varken orkar eller vill pyssla. Sen svackor på det och pysslandet och bloggandet blir bara en belastning. Var rädd om dig, trevlig helg. Kram Katarina

smuulan sa...

Hej! Vad tråkigt att du försvinner ett tag, men desto roligare när du kommer tillbaka!!! Sköt nu om dig ordentligt, som många föregående talare sagt, det skall vara roligt! Tids nog saknar du oss för mycket, hihi.
Många kramar under din ledighet och ha en riktigt skön lördag!
Kram!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen:)

Ville titta in och säga att jag tänker på dig och hoppas att allt är bra med dig!!!

Önskar dig en jättetrevlig lördag och helg:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Kirsty sa...

Hi lena I have commented for a long time but just wanted to pass this super award I recieved onto you as you were the first person to follow my blog and inspired me so much !

The Liebster Award takes its name from the German word, meaningbeloved, dearest or favourite. It is given to bloggers who have a small following — under 200 followers. As part of the tradition the award is passed along to five other blogs that have motivated and inspired you.



To accept the award you must:
1. Link back to the person's blog who gave it to you and thank them.
2. Post the award to your blog
3. Give the award to 5 bloggers (less than 200 followers) that you appreciate and value
4. Leave a comment on the five blogs you chose to let them know that they have been awarded the Liebster Award.

There is a badge for the award on my blog if you want it for yours !!
Hope your having a great day Crafty Hugs ;0) x

Margareta sa...

Tassar bara in för att säga att jag hoppas du har det gott
och önska dig en härlig vår - den är på väg, t o m hos oss i norr!
Kram!
Margareta

Lilla Pyssel Inger sa...

Nu var det så länge sen jag hälsade på så ville in och lämna spår efter mig och säga att jag tänker på dig !!!

Hoppas att allt är bara bra med dig och att du får din pyssel ork och pyssel lust tillbaka snart igen!!!

SAKNAR DIG !!!

Hoppas att din lördags kväll och helg blir mycket trevlig :)

STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Lisa-olsi sa...

Tittar in för att kolla att jag inte har missat något inlägg hos dig.
Hoppas allt är väl och att du snart är tillbaka i bloggsvängen.
Ha det gott!
Kram Lisa

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen :)

Ett JÄTTESTORT TACK för det mycket trevliga och fina Påsk kortet som landade i min brevlåda i går:)
Så himla gulligt och omtänksamt av dig och jag blev SUPER GLAD :)
TUSEN TUSEN TACK :)

Önskar dig och dina en riktig trevlig och Glad Påsk :)

Ha det bäst och massor med STORA KRAMAR från din lilla vän Inger ♥

Camillas Kreativa sa...

Tack snälla för påskkortet så roligt att du tänker på mig :o)
Hoppas du snart får lusten tillbaka att blogga oxå.
Kramar i massor och GLAD PÅSK
Camilla

Britt-Inger sa...

Vill Önska Dig/Er en Trevlig Påsk!
Kram, Britt-Inger

Lisbet sa...

Var sak har sin tid! Så är det. Jag konstaterade häromdagen att jag inte alls hållit i ngt handarbete under en lång tid. Inte ens tänkt tanken. Jag tycker också om all slags pyssel, men allt sådant vilar nu ända till den dag då det är dagen med stort D !!!
Och den kommer, likaså för dig!
Tills dess: Sköt om dig bra!
kram

Lisa-olsi sa...

Tack för dina snälla ord
om min nya blogg.
Hoppas du bloggar dina
fina alster snart igen.
Ha det gott!
Kram Lisa

Lisbet sa...

Tack för dina rader hos mig!
Nu blev jag så nyfiken på Art Journaling så jag googlade på det och blev förstås, naturligtvis, jätteintresserad! Det såg riktigt intressant ut!

Ha en fin början på veckan!
kram

Carina sa...

Hej vännen!! Tack för dina fina ord i min blogg. Det vita jag har använt som du undrar över är en embossing creme med slitter i, köpt hos Nettan. Tror att dom är slut nu.

Jag har också haft en ordentlig svacka i bloggandet. Orken har funnits till att jobba och träna, hamna på ruta ett fler än en gång. Men bara att kämpa på. Pysslandet kommer också och går. Men det ska inte vara ett tvång, då blir det fel. Ha det gott!!! Kramen

Lilla Pyssel Inger sa...

Ville tassa in och önska dig en jättetrevlig helg, Valborg och 1: Maj :)

Hoppas att du har det bra och mår bra !!!

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Lisa-olsi sa...

Tittar förbi för att önska
dig en trevlig helg, trots vädret.
Kram

Margareta sa...

Hälsningar från oss och mässan i Gävle. Hade hoppats att få se dig här och ge dig en KRAM!
Ingen Lena, men många andra trevliga bloggkompisar har vi mött - Inger( som är här på besök) och jag.
Ha det gott! Kramar från oss!
LillaPysselInger och Margareta

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen :)

Syn att du inte kunde komma till Gävle mässan hoppas att du har tid, lust, ork och möjlighet nästa gång!!! Jag kommer åka dit igen för hade så himla kul :)

Blir SUPER GLAD att du gillade mitt Gitarr Grattis kort det var mycket kul att göra fast det gick åt mycket card stock:)

Skönt att höra att allt är bra med dig det gillar jag:)
Jag mår bra också fast det har varit lite för mycket av det goda sista tiden så har kommit in i en period där jag är sjukt trött tyvärr.....

Har även börjat att plugga på 50% nu måste testa på och se hur jag klarar av det och hur det fungerar !!!

Önskar dig en jättetrevlig tisdag och vecka som kommer:)

Ha det bäst och kramar från Lilla vännen Inger ♥

Lisan sa...

Hoppas att du har en toppen skön bloggpaus och njuter och ta vara på dig själv. Ska bli skoj när du kommer tillbaka. Själv brukar jag ha en lång bloggpaus över sommaren. Men just nu har mina inlägg varit glesa. tappat lusten lite. Hoppas den kommer åter snart. Kramis LIsan

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Lena vännen :)

Vad kul att du gillade bilderna från Gävle mässan:)
Det var jättesyn att du inte kunde åka ner denna gången men jag håller alla tummar och tår för att du kanske kan komma till nästa gång !!!

Vill så jättegärna träffa dig :)
Hade det helt toppen och tyckte det var helt kanon att få träffa Anette och en massa andra härliga underbara människor som jag har kontakt här via bloggen :)

Jag är redan bokad till nästa Gävle mässa och längtar MASSOR redan :)


Nu pluggas det för fullt och det är mycket så därför så får bloggen vika undan lite nu. Hinner inte med allt och måste prioritera skolan just nu så är det bara. Fast bloggen kommer absolut att finnas kvar och när det finns tid, ork och möjlighet så kommer jag uppdatera den:) Det funkar helt okej fast är mycket trött och har väl inte helt landat i dom nya rutinerna än men det kommer nog :) Har inte fått in studietekniken riktigt än men det går bättre och bättre.

Önskar dig en jättetrevlig lördag och helg:)

MASSOR MED STORA KRAMAR från Lilla Vännen Inger ♥

Margareta sa...

Kikar in bara för att säga att jag tänker på dig och hoppas du har en riktigt skön sommar!
Vill också tala om att jag tassar runt så tyst i din blogg ibland för att hitta lite inspiration - det är lätt att hitta hos dig!
Kram på dig och njut av sommaren!!

onkis sa...

Kul om du vill vara med på våran utmaning :)
Kram!

Annika sa...

Kikar in här och tackar för din kommentar hos mig!

Nu har jag också testat att göra en tavla. Det var riktigt roligt. Bloggar om den vid ett senare tillfälle. ;)

Tack för länken till bloggen, jag har kikat lite och hon verkar riktigt duktig!

Min sommar har varit bra, det hoppas jag att din också har varit. :D

Ha en fortsatt bra söndag!

Kram Annika

Lisan sa...

Hej kära goa vän! Hoppas att du haft en underbar blogg och pyssel paus och samlat massor av idéer i huvudet och snart kommer tillbaka.Själv har jag haft en fin sommar. Många kramar från Lisan