tisdag 11 oktober 2011

Hearty christmas greeting

Nu har jag gjort ännu ett julkort som ska lämnas in till några utmaningar, till 4 st blir det denna gången. Det är roligt att vara med i lite utmaningar ibland tycker jag. :-)
Först hittade jag en skiss som jag tyckte var fin hos crafts 4 eternity, men den var inte så lätt att jobba med, jag vet inte om jag får lägga ut skissen så det avstår jag ifrån, men är ni intresserad och vill se den så får ni kika in i utmaningsbloggen. Jag länkar till utmaningarna här nedanför som vanligt. Hur som helst så lyckades jag inte så bra med att följa skissen, men det blev någorlunda iaf. ;-)
Dom andra utmaningarna är att hålla sig till höstens färger, ha ett hjärta med någonstans och i den sista så ska man använda sig av en die eller en punch, denna gång valde jag att använda punchen, jag tog en av mina Martha Stewart punchar och stansade en bård till julkortet. Punchen stansar små och stora hjärtan varannan gång och den är jättefin att använda till julkorten.
Solen skiner här hos mig idag, det är väldigt vackert men som vanligt är på hösten så är det kallt, 7-8 grader har vi nu på dagarna. Nu ska jag göra klart julkortet jag håller på med till Mitas utmaning, länken dit hittar du till höger i min sidebar, så du också kan vara med där. Har du inte varit med i den tidigare så ingen fara, du kan hoppa på den utmaningen precis när du vill. Och du behöver inte vara med varje vecka heller, du gör exakt som du vill med det, så kika in till Altheas mix blogg och var med i den du med. :-)



I would like to enter this card into the following challenges:
http://crafts4eternity.blogspot.com  # 40 sketch challenge - skissutmaning
http://www.christmasblogchallenge.blogspot.com  the colours-of-autumn - höstens färger
http://anythingchallenge.blogspot.com  # 51 die and/or punch - dies och/eller punch

Önskar er alla en fin och pysslig vecka! :-)
Wishing you all a happy, crafty week! :-)

18 kommentarer:

bili sa...

Fint julkort, snyggt med det röda pappret och en jättesnygg insida :) kram bibbi

Lena sa...

Hejsan vännen!
Uppps vilket snyggt kort du har gjort Lena. Detta gillade jag massor. Så snygga färger och vackra bilder. Tack för att du leder mig rätt i tävlingsdjungeln, ha,ha. Ha det gott. Kram Lena

onkis sa...

Ett jätte snyggt julkort,
härlig julkänsla i det.
Lycka till i utmaningarna.
Kram!

Nina sa...

Ett otroligt vackert julkort och insidorna är bara så fina. Ha det så gott. Kram Nina

pinky sa...

Just so gorgeous, love your take on our sketch. Thanks for joining us at C4E this week.
Pinky

Unknown sa...

Underbart julkort
Kram Elin

Åsa sa...

Oooh Lena vännen vilket vackert kort du har gjort - det är helt bedårande och så vackra papper och du har fått ut max av dem!!! ♥ Vad duktig du är!!!
Så snygga insidor också - helt otroligt vännen! ♥
Ja, visst är det kul med utmaningar! Har fått lite annat jag varit tvungen att ta tag i här men har fått lite tid till pyssel idag och gjort klart ett julkort jag började på i förrfjol. Det är så roligt!
Hoppas du får en mysig pysselstund snart igen så du kan göra klart ditt kort till utmaningen i Altheas Mix också. Får avstå utmaningen själv men tittar in och njuter av ditt istället sen! :)
Ha det så bra du bara kan och var rädd om dig - krya på dig så mycket du bara kan! ♥
Massor med kramar till dig!
Åsa

Inkypinkycraft sa...

Really pretty, love the vintage images . Thanks for playing at anything goes this week trace x

downrightcrafty sa...

gorgeous creation and love the colour choice, thank you for sharing your lovely work with us at the Winter Wonderland this week.
hugs Kate xx
PS I have some new candy if you are interested :)

pojjo sa...

super fint kort :D
och va kul att du vill vara med i min candy :D

Carina sa...

Väldigt fint. Bilden och pappren var fina. Kram

michele sa...

Fabulous Card! Thanks for joining us at Crafts 4 eternity this week hugs x

Liz sa...

Beautiful !! Thanks for joining us this week at C4E.
Liz

Catharina sa...

Oj så fint kort och en sån otroligt läcker martha punch du har köpt.Martha har verkligen otroligt många fina punch men tyvärr så är de ju inte så billiga.

Hoppas att du börjar må lite bättre nu.Jag har också nu så smått börjat att tillverka julkorten.Jag längtar verkligen till julen.Det tycker jag absolut är årets mysigaste högtid på hela året.

Här skiner också solen idag och det är ett ljuvligt höstväder.

Kram Catharina

Åsa sa...

Hej igen vännen!
Tänker på dig och hoppas du kryar på dig så gott du bara kan! Har suttit och njutit av ditt julkort igen, det är så bra och jag hoppas verkligen du vinner i någon av utmaningarna åtminstone med detta kort för det är så vackert.
Här fick jag ihop ett lila julkort till Christmas stampin' all year long ganska fort. Blir lite ställd att jag kan få ihop kort ganska fort just nu, det är inte likt mig än om de är enkla liksom. Men det är jättekul! :)
Tittar bara in för att önska dig en tidig trevlig helg. Hoppas så du får en mysig pysselstund snart igen och att du har det så bra du bara kan. ♥♥♥
Massor med kramar till dig!
Åsa

Mandy sa...

Really pretty card...Thanks for sharing with us at A Gem of a Challenge,hope to see you next time...
Mandy x

Lisa-olsi sa...

Ett varmt och gammaldags
julkort, snyggt.
Lycka till!
Ha det gott :)
Kram Lisa

Katarina sa...

Gulligt julkort. Ha en fortsatt bra helg. Kram Katarina