tisdag 5 oktober 2010

Julkort v.40 / Omlottask á lá Inger & á lá Lena

Här kommer mitt julkort för denna vecka till Altheas Mix utmaning.
Utmaningen/tävlingen denna vecka är: "välj själv ditt julmotiv"
Det fick bli en omlottask á lá Inger och á lá Lena.




Precis som Lena så ska jag ha något annat i min ask, istället för värmeljus. Men i stället för några små askar så har jag gjort bara en större "ask" i mitt kort, jag har tänkt att det får fungera som ett julkort också på samma gång.


Bilden är itudelad som ni ser, och detta är den andra delen av insidans uppslag.



Här kommer en bild på baksidan med.


Nu ser vi fram mot nästa utmaning eller tävling. Men först ska Mita kora en vinnare till denna veckas tävling och det sker på söndag efter kl 12:00 någongång. Det ska bli sååå spännande att se vem som vinner denna gång!! ☺
Önskar er alla en bra fortsättning på veckan. ☺

18 kommentarer:

bili sa...

Så läcker :o Väldigt snyggt i dessa röda papper. Jag håller oxå på o klurar på ett kort till söndag....lite svårt att koncentrera mej f n.

Busan sa...

Så vackert du fått detta kort!!! Ja, det är så juligt och ljuvligt och du är så duktig!!!
Vill bara titta in och säga hej och att jag tänker på dig. Är mycket annat just nu men längtar tills jag kan pyssla och vara mer aktiv på bloggen och hälsa på dig igen och njuta av allt ögongodis du gör. Hoppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med höst-kramar
Busan

Lena sa...

Oj, oj, vad jag gillar din ask. Så himla snyggt papper och bilden på framsidan är så söt. Tycker du är smart, som gjort en större låda. Håller tummarna för vinst för dig på söndag, tum,tum. Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

ÅÅÅÅÅÅÅ WOW så snygg din omlott ask blev Lena vännen helt kanon:) Vilken underbar ide att göra en stor ask med ett fack istället för två, mycket mycket bra:)
Nu har jag lämnat länk till "Fjädringskortet" så att du kan testa på det också kul eller hur:) Sen så har jag också provat på ett annat kort där man låser kortet med en Tag. Det finns länk till detta kortet också, så nu har du lite utmaningar fram för dig ha ha ha:) Men du lyckades så bra med din omlott ask så inga problem för dig att prova på det andra också:) Lycka till min vän och ha det bäst:) kramar i massor från lilla Inger vännen:)

LenA sa...

Jättefin ask, verkar svårt men jag blir väldigt sugen på att försöka när jag ser hur fint du har gjort! Gillar den massor, hoppas Mita gör det också så du får en vinst på söndag för det är du verkligen värd!

Kram Lena

Catharina sa...

Hej min vän!
Viken kul vikning du har gjort på detta kort eller ska jag säga asken istället.Tycker att du har använt en superfin bild till framsidan också.har du hittat den på nätet eller???
Det är ju kul med utmaningar så att man får göra annat än bara sånt som man brukar.

Här uppe hos oss så blåser man nästan bort när man går ut.Hoppas att det blåser lite mindre imorgon för då ska jag ta en promenad ner till Nettan och shoppa lite;).Hon har ju fått hem så väldigt mycket fint och jag kan lova att mer är på väg.Jag hoppas också att vädret blir lite bättre nu till helgen för vi har en massa saker kvar ute att göra ,som tex att ta in krukor och trädgårdsmöbler.

Ha en fortsatt bra vecka och att du inte blåser bort(hi,hi,hi)
Många kramar Catharina

Pernol sa...

Jättefint kort med ask du har gjort! du är duktig du!

Ha det gott!
kramis Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig igen Lena vännen och god morgon på dig:) Vad kul att du gillade dom nya korten också det blir man glad för:) Å det är bara trevligt att dela med sig av mallar och länkar för då får man inspiration och se vad andra också hittar på:)
Jag har nu fått i hop en riktig trevlig pärm med en massa roliga mallar den börjar faktiskt bli tung. Du skulle ha kommit till mig så hade du kunnat få ta del av allt:)
Jag har sett Pernol sin utmaning och ska försöka göra något så att jag kan vara med.
Hoppas Mita har kvar stämpeln som du ville ha jag håller tummarna för dig:)Å du STORT TACK själv för alla dina snälla ord det betyder jättemycket för mig:) Är så tacksam för dig och alla andra underbara blogg vänner är jätteglad att ni finns :):):) Ha det bäst och ta väl hand om dig själv:) Massor massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Inger Harding sa...

Wowww for en vakker ask Lena!!!!
Nydelig laget!!
Ha en fortsatt fin uke.

♥ klem, Inger

Lisan sa...

Jag gillar verkligen denna omlott ask som du gjort. sen gör pappret den fantastiskt fin med. Älskar det pappret.Va skoj att kunna stoppa lite annat smått och gott i den. Får nog ge mig på en sådan modell. ha en bra helg, kramis från Lisan

Unknown sa...

Åhhh vad läckert juligt och fint det var :)
Ska kika in lite mer här imorgon för nu var det ett bra tag sedan jag hade tid att besöka mina bloggvänner, tyvärr blir det så ibland.. Tiden räcker inte alltid till.. Har inte hunnit med ngt pyssel heller tråkigt nog..
Hoppas allt är bra med dig / Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Ville bara titta in och önska dig en riktig trevlig fredag och helg:) Ha det bäst, massor med kramar från Inger vännen:)

Lene sa...

Snyggt vännen, verkligen snyggt och så underbart juligt!
Ha en trevlig helg!
Kram lene

Anonym sa...

Hej min goaste vän! Nu är jag på "banan" igen då vi äntligen fått ordning på uppkopplingen efter drygt 6 veckor utan cybervärlden. Tänk vad man saknar den när man väl är utan.
Vilken jättefin ask du gjort! Gillar den vikningen, pappret är så fint, likaså den så söta bilden på framsidan!
Du har verkligen jobbat med dina julkort och jag gillar dem alla, du är så flitig vännen!

Har kollat med T's schema så enda möjligheten att hälsa på dig blir över Luciahelgen då gubben är ledig 4 dar. Hoppas det funkar för er då, längtar tills vi ses igen... :-)

Stor kram till dig från mig! ♥

Annelie sa...

Jättefint Lena!!
Å så bra idé att göra en stor ask, det ger ju så många fler möjligheter till att kunna stoppa i lite olika saker.
Ha en fortsatt bra dag,
Kram Annelie

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilken underbar glittrande Julgran du har fått på din blogg, jag gillar:):):)

Hoppas att du har haft en riktig fin helg och att du har fått pysslat också:) Jag har lekt skomakar ha ha ha:) Numera tillverkar jag damskor i papper, om du är sugen på att prova på själv så finns info värt du hittar mallen:)
Lite pill men väldigt roligt och jag gillade resultatet:)
Å tack snälla gulliga du för dina fina ord, dom värmer mycket och gör mig jätteglad:) Hoppas veckan som kommer bli jättebra för dig, var rädd om dig:) Kramar från lilla Inger vännen:)

susanne´s smulor sa...

Men detta är ju hur snyggt som helst!! Och vad smart att göra en ask OCH julkort i ett. Något att tänka på i julklappstider.... Ha det gott/sussa

Busan sa...

Hej vännen och tack för din goa kommentar. Ja, du behöver aldrig förklara för mig hur det är när man inte hinner/orkar... jag vet ju så väl jag med hur det är. Ser så fram emot en bloggrunda sedan länge men är så tacksam att jag kunde vara med på den stora festen i helgen och jag var med lääänge och hade superkul. Tänk att det går att lära sig att sitta mycket och vila och bara vara med och inte så pratig osv. Det gjorde att jag kunde få delta och det känns underbart!!!
Skulle bara titta in och berätta för dig hur jag gjorde ramen. Har fått stämpelmotivet av en kär vän och själva fjärilen har jag klippt runt med vanlig sax men sedan har jag fått en mönstersax som är det andra mönstert runt om. Den ska vara köpt på Ullared och det är många med saxar i olika mönster med i paketet och den ska inte ha varit dyr... man bytte liksom "handtagen" på saxen till de olika saxarna liksom. Ja, jag förklarar nog tokigt men kanske känner du någon som ska dit för än om det är två år sedan jag fick dem kan det ju finnas kvar om de tagit in stora mängder. Blir så glad att du tyckte om kortet så. Är faktiskt min man som fått det för han blev så förtjust i det att jag inte hade hjärta att ge det till någon annan.
Ska försöka blogga nu ikväll så får kila vidare. Tänker på dig så ofta än om jag inte hör av mig och hoppas du snart är piggare igen. Var rädd om dig och ha det så bra du bara kan!
Massor med krya på dig-kramar
Busan
PS. Vilken superfin julgran du har här uppe och åter igen - vilket underbart kort du har gjort här uppe... HELT FANTASTISKT!!!!