måndag 17 oktober 2011

A very jolly christmas

Hoppas du också har haft en underbart mysig hösthelg?! Det har jag haft iaf. jag har ägnat helgen åt att göra några nya julkort bland annat, jag tänker lämna in dessa till några utmaningar så jag visar dem ett och ett annars blir det så rörigt. Just detta kort som jag visar idag har jag gjort efter en skiss i Sketch N Stash utmaningsblogg där ska man förutom att följa skissen även ha med något nytt eller försummat på kortet och jag valde försummat igen, punchinellan är mitt val denna gång. Det är något som jag har mycket kvar av och som jag faktiskt tycker pryder julkorten men jag glömmer bara bort att den finns där i sin ask. Men nu kom den iaf. fram, och det är på tiden att jag använder mig av den. Sen tänker jag lämna in mitt kort till Wild orchids blogg där det denna gång är temat christmas fun, där ska man ha med något från deras butik så jag använde deras fina hörn i guld på kortet. Jag tänker även lämna in mitt kort till Scrapbook Sisters där det är en kortutmaning och dessutom 'går allt bra' denna gång och till DYSU där är utmaningen 'use your scraps' som jag tolkar som använd det du har. Om det är rätt översatt det vet jag inte, men jag chansar. ;-)




I would like to enter this card into the following challenges:


http://sketchandstashchallenge.blogspot.com/ 
Challenge 72
Sketch and a neglected thing, my choice is the puncinella in green and gold.

http://wildorchidchallenge.blogspot.com/ Week 34
Christmas fun - Metal-corners in gold.

http://www.scrapbooksisters.blogspot.com/ 
Card challenge 56 Anything goes.


http://www.doyoustackup.blogspot.com/ 
Challenge # 41 Use Your Scraps. 


Tack för besöket! :-) 
Thank you for your visit! :-)

19 kommentarer:

Lena sa...

Hejsan kompis!
Ett väldigt vackert julkort du har gjort. så bra att lite gammalt kommer till nytta. Det är snyggt med punchinella. Det gjorde sig så bra på ditt kort. Bilden är jättefin med. Lycka Till på utmaningarna. Kram Lena

Ann-Charlotte's blogg sa...

Underbart julkort Lena, visst glömmer man punchinellan hi hi och massa färger har man...
Lycka till med utmaningarna!
Ha en härlig dag!
Kramar

Lisa-olsi sa...

Mysigt julkort, det är effektfullt
med punchinella, men den glöms
oftast bort här med :)
Lycka till i utmaningarna.
Ha en bra vecka.
Kram Lisa

snojbi sa...

Ett härligt julkort med mycket att kiak på

bili sa...

Vackert julkort. Snyggt med punchinellan bakom motivet. kram bibbi

McCrafty's Cards sa...

Gorgeous card I like the image, great take on the sketch, Thanks for joining in with us at Sketch N Stash.
Kevin xx

onkis sa...

Det va ett mycket fint julkort!
Gillade den fina bilden.
Lycka till i utmaningarna.
Kram!

Lisa-olsi sa...

Vad tråkigt att du fortfarande inte är bra i dina armar,
det är ett elände med värk och skrutt.
Hoppas du får mår bra igen så snart det bara går.
Extra tack för att du orkade kika in :)
Krya-på-kram

Gertrud sa...

Mycket jul i detta kort. Söt bild och fina detaljer. Håller med dig ang. punchinella, bortglömd! Men en fin detalj på ditt kort. Krya på dig vännen, kram Gertrud

Carina sa...

vackert julkort med en fin bild. Lycka till. kram

Pyssel och Kort sa...

ÅÅ så jätte fint.
Kram Elin

Cattis sa...

Jättefint :) Jag får ta och önska dig Lycka till i alla utmaningar du är med i :)
Må så gott / Kram kram

Anneli sa...

Så söt julkort

Kram Anneli

Pernol sa...

Snyggt julkort! Ja, man glömmer att man har punchinellan. Det måste jag använda på nästa julkort. Tack för inspirationen!

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Nina sa...

Så vackert, sååå vackert. Ha en bra dag. Kram Nina

WencheP sa...

Ett vakkert julekort med mange flotte detaljer. Tusen takk for at du deltar hos Do You Stack Up.

-Wenche

Ren-Yi sa...

A beautiful Christmas card! The image is very nostalgic. Thanks for playing along with us at DYSU.

elsi sa...

Et nydelig julekort du har laget ♥ Men dessverre så kan du bare delta i 2 andre utfordringer, i tillegg til Wild Orchid Crafts sin, altså totalt 3 utfordringer...beklager.

Jacque sa...

What a lovely vintage card!!! All of the details you have added are just stunning!! Unfortunately when you enter our challenge for the prize, you can only enter the WOC challenge and 2 other challenges! Thank you so much for particpating and we hope you will come back often! Big hugs..Jacque