fredag 28 oktober 2011

Tändsticksaskar

Som omväxling kommer här ett par tändsticksaskar som jag altrade här om kvällen, jag tänkte att min syster ska få en av dom och den andra behåller jag själv. Jag har hittills inte altrat någon tändsticksask åt mig själv så nån gång ska väl jag också få en eller vad tycker du? ;-) Och det är absolut första gången jag altrar en trekantig ask, vilket var svårare än jag trodde, den ville ju inte ligga still när jag skulle sätta dit papperet, hihi. Men skam den som ger sig, till slut fick jag dit det. haha ;-) Utmaningen hos Wild orchid challenges säger att det ska vara en tomte med någonstans så den första asken får vara med i den utmaningen, i ABC christmas challenges får båda askarna vara med fast räknas bara som ett bidrag och i den tredje och sista utmaningen hos Altheas mix utmaning får också båda vara med, där får man göra så många bidrag man vill det bestämmer man själv, ju fler du gör ju fler har du ju klara när julen kommer, dessutom behöver det ju inte vara bara kort utan du väljer själv vad du vill göra efter utmaningens tema såklart, för temat måste man ju följa, men denna gång är det fritt fram då det är 'valfritt'. Hoppas du också hoppar på "tåget" för nu är det hög tid att börja med julkorten om du inte redan gjort det förstås. Passa på också att kika in i Mitas butik, nu är det slutspurt så skynda dig att fynda mycket fint har hon fortfarande kvar. Minsta ordervärde är 100 kr och handlar du för 500 kr och däröver så får du det fraktfritt + att det redan är 50-70 % billigare, ingen dålig affär eller hur? Det är i allra högsta grad ett kanonklipp!! :-) 

The challenge of Wild Orchid Challenges says that it should be a santa somewhere so the first box may be involved in the challenge, the ABC Christmas Challenge can both boxes be fixed only counts as a contribution and in the third and final challenge of Althea's mix challenge may also both be with, where you get to make as many entries you want it you decide yourself, the more you make, the more you have the course ready when Christmas comes, also need not be only cards, but you choose what you want do after the challenge theme, of course, the theme must of course follow, but this time it is free until then it's 'optional'.
So here comes my boxes...

the front/framsidan

the back/baksidan


I’m entering this box in to this Challenges:
Week 35 santa is coming to town
v-is-for-vintage


Next box

the front/framsidan

the back/baksidan


I’m entering this box in to this Challenges:
v-is-for-vintage


Tack för besöket! Jag önskar dig en riktigt härlig helg! :-) 
Thanks for the visit! I want to wish you a really lovely weekend! :-)


13 kommentarer:

onkis sa...

Jättefina askar du har gjort,
din syster kommer att bli glad.
Ha en trevlig helg.
Kram!

Nina sa...

Härliga askar, fina papper och du har dekorerat såå fint. Kram Nina

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!

Tittar in för att önska dig en trevlig helg och titta på dina supersnygga tändsticksaskar - vad duktig du är på att göra dessa. Har aldrig provat själv med denna formen men har en trekantig som ligger här och när jag ser hur fina dina blev kanske jag skulle våga mig på att prova. :) Men försöker nog be gubben om hjälp med två extra händer då! ;)
Glad jag blir att du gjorde den ena till dig själv - blir alltför sällan man gör något till sig själv. Har inga vanliga tändsticksaskar jag gjort själv heller... skulle vilja göra en sån adventskalender med lådor i en box som Pernol har lagt ut på sin blogg hur man gör i fjol tror jag... får se om jag får tid och ro att göra en sån till oss i år. Är ju ett tag kvar! :)
Hoppas du kryar på dig. Tänker ofta på dig!
Önskar dig lycka till med utmaningarna och hopps du får en mysig pysselstund snart igen!
Massor med kramar
Åsa

Cattis sa...

Så fina och härliga :) Jag har med ett par stycken som jag ska göra lite juliga :)
Trevlig helg / Kram kram

Carina sa...

Jättefina askar. Kram

Lena sa...

Hejsan Lena vännen!

Så fina askar du har gjort. Tycker med att det var på tiden att du själv får en, ha,ha. Vackra bilder du har på dom. Syrran kommer att bli så glad! Ha en bra dag. Kram Lena

Samantha sa...

Great project so different, and love the vintage images you have used too, Thanks for coming to join us at ABC Christmas Challenge for our Vintage Challenge, I hope you can come play again soon you can enter as many times as you like per challenge, hugs Samantha :0)

snojbi sa...

Vilka underbara tändsticksaskar

Lisa-olsi sa...

Snygga askar,
mysigt juliga.
Kram

Katarina sa...

Fina tändsticksaskar!

Dot sa...

Flotte æsker du har lavet, de tar sig godt ud. Tak for du deltager i vores Vintags udfordring hos ABC Christmas Challenge denne gang. Ønsker dig held og lykke.
klem fra Dorte

Dena sa...

What beautiful vintage projects! I love them!
hank you so much for joining the WOC Santa Claus Challenge!
Hugs, Dena

Lacey Stephens sa...

Fabulous card! Great take on the V is for Vintage theme. Thanks for playing along with the ABC Christmas Challenge. We will have another fun one for you tomorrow. We hope you will play along again!! :-)
~Lacey
www.stampandcreate.com
ABC Christmas Challenge DT
PS I have a weekly candy on my store's blog if you would like to enter...
www.stampandcreate.blogspot.com