fredag 16 september 2011

Mitt första julkort för i år

Jag blev tipsad av Lena att Wild orchid har en skiss i sin utmaningsblogg och den har jag använt till detta kort, så jag tänker vara med i den utmaningen.
Från och med nu börjar jag om på nr. 1 (ett) i räkningen av mina julkort, även fast jag gjorde ett gäng på 40 st redan i våras, men dom korten är sålda så dom räknas inte. hihi ;-)

I was tipped off by Lena that Wild Orchid has a sketch in their challenge blog and I have used it to this card, so I'm going to be in the challenge.

Så här ser skissen ut / here is the sketch...

Här är mitt julkort / And here is my christmas card
På julkortet ska det finnas minst en sak från wild orchids butik, 
och silver hörnen och blommorna kommer därifrån.

At my christmas card, there must be at least one thing from Wild Orchid shop,
and silver corners and flowers come from there.


Så här ser insidan ut... (jag är ledsen men bilden blev inte bra alls i färgerna)

This is what the inside locks like... (I'm sorry but the picture was not good at all in color)

Jag lämnar även in mitt kort till everybody-art-challenge. 
Där ska det finnas blommor med på kortet.
I also submitted my card to everybody-art- challenge.
It shall be flower on the card.

Jag önskar dig en trevlig helg! :-) / I wish you a nice weekend! :-)


15 kommentarer:

onkis sa...

Härligt julkort,gillar dom fina bilderna.
Ha en trevlig helg!
Kram.

Annacarin sa...

Hej Lena!
Jätte snyggt!
Det var snygga papper och bilden är jätte fin. Strunta i att det blev en dålig bild man ser bra ändå :)
Ha en skön helg!
Kram Annacarin

elsi sa...

Så flott :) Takk for at du er med på WOC sin utfordring ♥

Nina sa...

Vacker tolkning av skissen. Lycka till i utmaningen. Kram Nina

Lena sa...

Hej Lena!
Så härligt att se att du kommit igång med julkorten!! Det är ett mycket vackert kort du har gjort. Du har använt så fina bilder. Hörnen och blommorna, sååå fina.
Önskar dig en trevlig helg. Kram Lena

bili sa...

Snyggt julkort. Lycka till i utmaningarna :) kram bibbi

Carina sa...

Väldigt snyggt julkort. Lycka till

Lisa-olsi sa...

Ett varmt och fint julkort.
Snyggt både på ut- och insida.
Dom bilderna är mysiga.

Tack för dina alltid lika
snälla kommentarer,
dom gör mig glad :)

Kram

lk46 sa...

Gornorgon vännen!
Nyss hemkommen från jobbet och har lagt ut ett bidrag jag också!
Jättefint kort du gjort! Lycka till vännen!
Kram lene

snojbi sa...

Ett kanonfint julkort
Lycka till

Lisan sa...

Vilken jätte bra skiss att utgå ifrån. Kortet blev super fint. Sen måste jag säga: Ett super super stort TACK vännen för det superfina blocket som kom igår. Tusen tack. Det var jätte fint med mitt namn på och allt. Så häftigt det är gjort med. Är det folie som du sprayat med något eller hur har du fått till det så häftigt? SKa lägga ut det i veckan så alla kan få se det sen. TAck min vän, ha en bra helg. Kramis Lisan

Busans Pysselblogg sa...

Vilket riktigt juligt julkort du har gjort och ja, har allt tänkt på det att du redan gjort 40 julkort i år!!! Kanske inte så kul att börja om och räkna på ett igen men, det blir ju ett på dessa och kan ju vara gott att ha de andra "i ryggen" - du gjorde så mycket olika att du ju säkert kan hitta inspiration där med om det skulle behövas nu. :)
Önskar dig all lycka till i båda utmaningarna och jag hoppas så att du vinner i åtminstone en av dem för du har lyckats så bra. ♥
Tusen tusen tack igen för presenten igår, har fått ut foto på den bloggen nu, blev inte nöjd med dem men det är det bästa jag kan få till nu så hoppas man kan se lite i alla fall på dem för den är helt UNDERBAR!!! ♥♥♥
Gubben min står och kollar mer än vanligt när jag fått något också så... :)
Hoppas du får en fin dag och att du har det så bra du bara kan och får en mysig pysselstund snart igen så du kan fortsätta med dina julkort.
Massor med kramar
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Hi hi... skam den som ger sig säger man ju och ja, jag tog några fler bilder och DÄR när du berätta var du har satt hjärtbården - DÄR ser jag ju den på fotona och nu kan jag inte förstå att jag kunde missa den! Så du HAR lyckats!!! Bara jag som inte såg! :)
Mmmm... den ser verkligen tung ut och den är ju kall också liksom när man tar i den - hur läckert som helst! :D
Tack snälla för beröm med fotona, det är vår nya (ganska billiga och lätta Samsung ES30 som har olika lätta färgtoner att välja mellan som: retro, kall, hård, mjuk, skog osv som gör det lättare att få till färgerna ibland åtminstone) kamera som jag börjat lära mig fota med. I och med att jag tog så mycket bilder på lägenheten fick jag möjlighet att lära mig den lite bättre och nu börjar jag gilla den! :)
Ska se om jag kan pyssla lite idag istället för fotbollen som jag är för dålig för, men finns ju liverapportering på nätet så man hänger med lite i alla fall. :)
Hoppas du med får en mysig pysselstund och en mysig helg! ♥ Tusen tack än en gång för den glädje du sprider!
Massor med kramar
Åsa

Katarina sa...

Jättefint julkort. Kram Katarina

Jacque sa...

Oh how beautiful this is!!! Those silver corners add so much to the beauty of your card! Great use of sketch! Thank you so much for joining us at WOC and please come back every fortnight! We would love to see you creations! Hugs..Jacque